Toyota slibuje - už žádné hledání skladeb na malém displeji, už žádné nenadálé změny směru, když řidič namísto sledování silnice kouká na displej kapesního přehrávače MP3 nebo ho dokonce hledá na podlaze vozu!
S tím vším je teď konec, protože Toyota přichází s ideálním způsobem integrace zařízení Apple iPod přímo do palubního audiosystému vozu.
Nový iPod Integration Kit je již možno objednat. Systém nabízí jednoduchou a diskrétní možnost připojení zařízení iPod pomocí konektoru v odkládací schránce před spolujezdcem. Ke konektoru iPod přímo připojíte a tím vytvoříte přímou vazbu přehrávače do palubního audiosystému. Pomocí něj pak můžete klasickým způsobem vybírat a přehrávat jednotlivé skladby za použití standardních ovládacích prvků buď na autorádiu, nebo přímo na volantu. K dispozici máte dokonce i funkce náhodného přehrávání, vyhledávání skladeb, rychlého přehrávání vpřed i vzad či opakování jednotlivé skladby nebo celého playlistu.
Pokud je audiosystém vybaven funkcí zobrazování CD textu, jsou na něm zobrazovány i názvy skladeb, playlistů, jméno interpreta či titulu, je zobrazeno číslo skladby i odehraný a zbývající čas. A nehrozí riziko, že v zařízení dojde energie v baterii, protože díky adaptéru je iPod po zapojení do palubní sítě i dobíjen, jakmile hrozí vyčerpání kapacity jeho baterie.
Nový iPod Integration Kit je snadno instalovatelný, a byl vyvíjen za podpory společnosti Apple, díky čemuž rovněž získal certifikaci kvality "Made for iPod". Díky umístění kitu v odkládací schránce před spolujezdcem je rovněž zajištěno, že váš iPod zůstane skryt před zraky nenechavců.
iPod Integration Kit je kompatibilní se všemi současnými verzemi modelů iPod, které disponují konektorem Apple dock. Lze také očekávat, že zařízení bude spolupracovat i s předešlými verzemi iPodů, ale u těch může v některých případech dojít k tomu, že vybrané funkce nebudou dostupné. Kit lze nainstalovat do jakéhokoliv současného modelu osobního vozu Toyota nebo Lexus, s výjimkou nejmenšího modelu Toyota Aygo. V současné době nelze kit objednat do dodávek Toyota.
Zdroj: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.