Krasavec jménem Ferrari 599 GTB dostal stylingový kit. Postarala se o to firma Novitec Rosso, která vyvinula decentní, přesto však funkční kit, který se k Ferrari opravdu hodí.
Je-li to vůbec možné, je teď Ferrari 599 GTB ještě hezčí. Přitom získal vůz více aerodynamicky generované přítlačné síly, zlepšit se podařilo také chlazení motoru i brzd. Celý kit sestává z nižšího předního spoileru, nástavců prahů, upravených bočních dílů se zvětšenými nasávacími otvoru pro přístup vzduchu k motoru, zadního přítlačného křídla a zadního difuzéru. Třešničkou na dortu jsou pak stylová dvacetipalcová kola z lehké slitiny v designu N3 na přední nápravě a kola stejného designu, avšak o průměru 21 palců na zadní nápravě. Na discích jsou obuty pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 275/30 R20 vepředu a 355/25 R21 vzadu.
Co se týká výkonů vozu, získalo Ferrari 599 GTB s uprostřed umístěným motorem navíc 25 koní, takže disponuje celkovým výkonem 645 koní. Navýšení výkonu se podařilo dosáhnout úpravami řídící jednotky a výfukového systému, který dostal poněkud rozměrnější dvojité koncovky o průměru 90mm. Maximální rychlost vozu vzrostla o 5 km/h. Přesto to firmě Novitec Rosso nestačí, a tak se usilovně pracuje na vývoji většího výkonového kitu, který by měl být k dispozici v průběhu roku 2008.
Zlepšila se i ovladatelnost vozu, a to pomocí nastavitelného hliníkového zavěšení, vyvinutého firmou KW Automotive. Je tak možné nastavovat světlou výšku vozu pouhým stisknutím ovládacího tlačítka v kokpitu, což se obzvláště hodí v případě, že je potřeba zajet do podzemní garáže nebo na jiné místo, kde hrozí, že by se standardně sníženou světlou výškou vůz "škrtal spodkem". Co se týká brzd, dostalo Novitec Ferrari 599 GTB speciálně konstruované šestipístkové brzdiče Brembo, které se na všech kolech zakusují do disků o průměru 405mm.
Zdroj: Novitec Rosso
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.