„Stále více zákazníků klade důraz na spotřebu paliva a na nízké emise CO2. Je pro nás velmi důležité, abychom jim nabídli více možností a zařadili naše konkurenceschopné čtyřválcové motory také do nabídky pro modely V70 a S80. Dvoulitrový motor nabízí velmi atraktivní kombinaci spotřeby paliva a potěšení z jízdy,“ říká Lex Kerssemakers, vrchní viceprezident pro značku, prodej a produktovou strategii ve společnosti Volvo Cars.
Dvoulitrový benzínový motor disponuje výkonem 145 k (107 kW) a točivým momentem 185 Nm. Jedná se o atmosférický čtyřválcový agregát – lehký hliníkový motor se čtyřventilovou technologií a s moderním systémem vstřikování paliva. Motor nabízí stejně účinné technologie spalování a čištění výfukových plynů jako ostatní motory Volvo, přitom se ale vyznačuje nízkou spotřebou paliva a jsou u něj minimalizovány emise škodlivin. Spotřeba paliva v modelu V70 je 8,3 l/100 km a 8,1 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80.
Motor 2.0D je čtyřválcový turbodiesel s výkonem 136 k (100 kW) a s točivým momentem 320 Nm. Tento motor se vyznačuje rychlou odezvou a citlivostí na sešlápnutí plynového pedálu. Motor je vybaven druhou generací technologie vstřikování common-rail - stejné, jaká je použita u větších dieselových motorů Volvo. Hlava válců je vyrobena z hliníku.
Spotřeba paliva v modelu V70 je 6,0 l/100 km a 5,9 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80. Motor je standardně vybaven částicovým filtrem. Filtr významně redukuje množství nespálených částic (sazí) ve výfukových plynech a snižuje tak negativní dopad provozu motoru na životní prostředí.
zdroj: Volvo