Společnost Volvo Car Corporation rozšiřuje nabídku motorů pro modely Volvo V70 a Volvo S80. Oba modely budou koncem tohoto roku k dispozici se čtyřválcovými motory – buď s dvoulitrovým atmosférickým benzínovým motorem o výkonu 145 k, nebo s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 136 k.
„Stále více zákazníků klade důraz na spotřebu paliva a na nízké emise CO2. Je pro nás velmi důležité, abychom jim nabídli více možností a zařadili naše konkurenceschopné čtyřválcové motory také do nabídky pro modely V70 a S80. Dvoulitrový motor nabízí velmi atraktivní kombinaci spotřeby paliva a potěšení z jízdy,“ říká Lex Kerssemakers, vrchní viceprezident pro značku, prodej a produktovou strategii ve společnosti Volvo Cars.
Dvoulitrový benzínový motor disponuje výkonem 145 k (107 kW) a točivým momentem 185 Nm. Jedná se o atmosférický čtyřválcový agregát – lehký hliníkový motor se čtyřventilovou technologií a s moderním systémem vstřikování paliva. Motor nabízí stejně účinné technologie spalování a čištění výfukových plynů jako ostatní motory Volvo, přitom se ale vyznačuje nízkou spotřebou paliva a jsou u něj minimalizovány emise škodlivin. Spotřeba paliva v modelu V70 je 8,3 l/100 km a 8,1 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80. Motor 2.0D je čtyřválcový turbodiesel s výkonem 136 k (100 kW) a s točivým momentem 320 Nm. Tento motor se vyznačuje rychlou odezvou a citlivostí na sešlápnutí plynového pedálu. Motor je vybaven druhou generací technologie vstřikování common-rail - stejné, jaká je použita u větších dieselových motorů Volvo. Hlava válců je vyrobena z hliníku.
Spotřeba paliva v modelu V70 je 6,0 l/100 km a 5,9 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80. Motor je standardně vybaven částicovým filtrem. Filtr významně redukuje množství nespálených částic (sazí) ve výfukových plynech a snižuje tak negativní dopad provozu motoru na životní prostředí.
zdroj: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.