Společnost Volvo Car Corporation rozšiřuje nabídku motorů pro modely Volvo V70 a Volvo S80. Oba modely budou koncem tohoto roku k dispozici se čtyřválcovými motory – buď s dvoulitrovým atmosférickým benzínovým motorem o výkonu 145 k, nebo s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 136 k.
„Stále více zákazníků klade důraz na spotřebu paliva a na nízké emise CO2. Je pro nás velmi důležité, abychom jim nabídli více možností a zařadili naše konkurenceschopné čtyřválcové motory také do nabídky pro modely V70 a S80. Dvoulitrový motor nabízí velmi atraktivní kombinaci spotřeby paliva a potěšení z jízdy,“ říká Lex Kerssemakers, vrchní viceprezident pro značku, prodej a produktovou strategii ve společnosti Volvo Cars.
Dvoulitrový benzínový motor disponuje výkonem 145 k (107 kW) a točivým momentem 185 Nm. Jedná se o atmosférický čtyřválcový agregát – lehký hliníkový motor se čtyřventilovou technologií a s moderním systémem vstřikování paliva. Motor nabízí stejně účinné technologie spalování a čištění výfukových plynů jako ostatní motory Volvo, přitom se ale vyznačuje nízkou spotřebou paliva a jsou u něj minimalizovány emise škodlivin. Spotřeba paliva v modelu V70 je 8,3 l/100 km a 8,1 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80. Motor 2.0D je čtyřválcový turbodiesel s výkonem 136 k (100 kW) a s točivým momentem 320 Nm. Tento motor se vyznačuje rychlou odezvou a citlivostí na sešlápnutí plynového pedálu. Motor je vybaven druhou generací technologie vstřikování common-rail - stejné, jaká je použita u větších dieselových motorů Volvo. Hlava válců je vyrobena z hliníku.
Spotřeba paliva v modelu V70 je 6,0 l/100 km a 5,9 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80. Motor je standardně vybaven částicovým filtrem. Filtr významně redukuje množství nespálených částic (sazí) ve výfukových plynech a snižuje tak negativní dopad provozu motoru na životní prostředí.
zdroj: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.