Nové motory pro Volvo

Martin Kovalčík, 28. srpna 2007, 21:04 Google+

Společnost Volvo Car Corporation rozšiřuje nabídku motorů pro modely Volvo V70 a Volvo S80. Oba modely budou koncem tohoto roku k dispozici se čtyřválcovými motory – buď s dvoulitrovým atmosférickým benzínovým motorem o výkonu 145 k, nebo s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 136 k.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V70

V70 | foto: Volvo

Sdílejte článek

„Stále více zákazníků klade důraz na spotřebu paliva a na nízké emise CO2. Je pro nás velmi důležité, abychom jim nabídli více možností a zařadili naše konkurenceschopné čtyřválcové motory také do nabídky pro modely V70 a S80. Dvoulitrový motor nabízí velmi atraktivní kombinaci spotřeby paliva a potěšení z jízdy,“ říká Lex Kerssemakers, vrchní viceprezident pro značku, prodej a produktovou strategii ve společnosti Volvo Cars.

Dvoulitrový benzínový motor disponuje výkonem 145 k (107 kW) a točivým momentem 185 Nm. Jedná se o atmosférický čtyřválcový agregát –  lehký hliníkový motor se čtyřventilovou technologií a s moderním systémem vstřikování paliva. Motor nabízí stejně účinné technologie spalování a čištění výfukových plynů jako ostatní motory Volvo, přitom se ale vyznačuje nízkou spotřebou paliva a jsou u něj minimalizovány emise škodlivin. Spotřeba paliva v modelu V70 je 8,3 l/100 km a 8,1 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80.
 
Motor 2.0D je čtyřválcový turbodiesel s výkonem 136 k (100 kW) a s točivým momentem 320 Nm. Tento motor se vyznačuje rychlou odezvou a citlivostí na sešlápnutí plynového pedálu. Motor je vybaven druhou generací technologie vstřikování common-rail - stejné, jaká je použita u větších dieselových motorů Volvo. Hlava válců je vyrobena z hliníku.

Spotřeba paliva v modelu V70 je 6,0 l/100 km a 5,9 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU, předběžná hodnota) u S80. Motor je standardně vybaven částicovým filtrem.  Filtr významně redukuje množství nespálených částic (sazí) ve výfukových plynech a snižuje tak negativní dopad provozu motoru na životní prostředí.

zdroj: Volvo

Vytisknout

Diskuze: Nové motory pro Volvo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Lexus

Lexus razí hybridní cestu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud