Umělecká fotografie je zajímavým oborem, kterým se autor, podobně jako například umělečtí malíři, snaží vyjádřit svůj názor na určitou záležitost, představit svůj způsob vidění světa a zdůraznit krásu určitých objektů či myšlenek.
Narozdíl od malování však k takovému vyjádření fotograf využívá existujících objektů a tak pracuje především se scénou, světlem a atmosférou, vyznívající z pořízené fotografie. V případech, kdy jako objekt k vyjádření ideálů krásy poslouží automobil, se tak dostáváme na pomezí oborů technických a uměleckých. Podle mého názoru jsou přitom fotografie krásného vozu mnohem estetičtějším zážitkem, nežli pohled na stovky naháčů, které pro ukojení vlastních představ používá jako objekty jeden nejmenovaný český fotograf. Představme si tedy dnes na příkladu vozu sportovního kupé Infinity G35, co znamená krása automobilu pro předního světového fotografa, zabývajícího se toputo tématikou, Webba Blanda.
Připomeňme si ještě ve stručnosti specifikace vozu: - objem motoru 3,5 litru - výkon 275 či 293 koní - vidlicový šestiválec - systém plynule proměnného časování sacích ventilů CVTCS - u výkonnější varianty také systém plynule proměnného časování výfukových ventilů eCVTCS - pohon předních kol či všech kol - šestistupňová manuální převodovka, volitelně pětistupňový automat s řazením pádly pod volantem - kola o rozměrech 17-19 palců
Zdroj: Webb Bland
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.