Umělecká fotografie je zajímavým oborem, kterým se autor, podobně jako například umělečtí malíři, snaží vyjádřit svůj názor na určitou záležitost, představit svůj způsob vidění světa a zdůraznit krásu určitých objektů či myšlenek.
Narozdíl od malování však k takovému vyjádření fotograf využívá existujících objektů a tak pracuje především se scénou, světlem a atmosférou, vyznívající z pořízené fotografie. V případech, kdy jako objekt k vyjádření ideálů krásy poslouží automobil, se tak dostáváme na pomezí oborů technických a uměleckých. Podle mého názoru jsou přitom fotografie krásného vozu mnohem estetičtějším zážitkem, nežli pohled na stovky naháčů, které pro ukojení vlastních představ používá jako objekty jeden nejmenovaný český fotograf. Představme si tedy dnes na příkladu vozu sportovního kupé Infinity G35, co znamená krása automobilu pro předního světového fotografa, zabývajícího se toputo tématikou, Webba Blanda.
Připomeňme si ještě ve stručnosti specifikace vozu: - objem motoru 3,5 litru - výkon 275 či 293 koní - vidlicový šestiválec - systém plynule proměnného časování sacích ventilů CVTCS - u výkonnější varianty také systém plynule proměnného časování výfukových ventilů eCVTCS - pohon předních kol či všech kol - šestistupňová manuální převodovka, volitelně pětistupňový automat s řazením pádly pod volantem - kola o rozměrech 17-19 palců
Zdroj: Webb Bland
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.