Dalším konceptem pro Frankfurt se stává předobraz malého auta od Fordu, pokračovatele populárního modelu Fiesta.
Kinetický design, to je název stylu, kterým se aktuálně ubírá evropská odnož automobilky Ford. Jako první ho měl S-max/Galaxy, faceliftem se jejich tvarům přiblížil i C-max a následovat bude i Focus. Kinetickým směrem se ubírá i nejnovější generace Mondea, na jehož test se můžete těšit zanedlouho, jako malou ochutnávku přijměte několik snímků v sekci tapety.
Ale zpět k Fiestě. Ta současná již pomalu ale jistě stárne a je tak čas se dívat po nástupci. Ten by měl přijít na sklonku příštího roku, ale proč neotestovat reakce na její design už dnes?
Za tímto účelem byla stvořena nádherná a odvážná studie Verve concept. Vše začíná obřím grilem chladiče, za takovou jeskyni by se nemusel stydět ani správce Moravského krasu. Kulaté mlhovky a dlouhé, velmi protažené světlomety, které končí až kousek před čelním sklem. Tento prvek si zapamatujme, větším mu budoucnost.
Ponton karoserie je agresivní, linka oken se rychle zužuje a karoserie stoupá vzhůru tak, aby mohla dosáhnout až ke křídlu pátých dveří. Vozu chybí B-sloupky. Zezadu jsou dominantním prvkem velké skupinové svítilny, které podle všeho zůstanou na svém místě i v sériovém exempláři. Malé sklo, baculatá záď, to všechno jen podtrhuje sportovní a dynamický nádech tohoto diblíka. Zajímavým prvkem nakonec je umístění výfuků uprostřed vozu.
Stačí trochu přivřít oči, zmírnit si některé linie, vrátit přední světlomety o pár centimetrů z jejich výletu téměř až ke dveřím, odstranit pár detailů a máme před sebou novou Fiestu. Myslím, že se máme na co těšit. Fiesto, spěchej, chceme tě a těšíme se na tebe!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.