Dalším konceptem pro Frankfurt se stává předobraz malého auta od Fordu, pokračovatele populárního modelu Fiesta.
Kinetický design, to je název stylu, kterým se aktuálně ubírá evropská odnož automobilky Ford. Jako první ho měl S-max/Galaxy, faceliftem se jejich tvarům přiblížil i C-max a následovat bude i Focus. Kinetickým směrem se ubírá i nejnovější generace Mondea, na jehož test se můžete těšit zanedlouho, jako malou ochutnávku přijměte několik snímků v sekci tapety.
Ale zpět k Fiestě. Ta současná již pomalu ale jistě stárne a je tak čas se dívat po nástupci. Ten by měl přijít na sklonku příštího roku, ale proč neotestovat reakce na její design už dnes?
Za tímto účelem byla stvořena nádherná a odvážná studie Verve concept. Vše začíná obřím grilem chladiče, za takovou jeskyni by se nemusel stydět ani správce Moravského krasu. Kulaté mlhovky a dlouhé, velmi protažené světlomety, které končí až kousek před čelním sklem. Tento prvek si zapamatujme, větším mu budoucnost.
Ponton karoserie je agresivní, linka oken se rychle zužuje a karoserie stoupá vzhůru tak, aby mohla dosáhnout až ke křídlu pátých dveří. Vozu chybí B-sloupky. Zezadu jsou dominantním prvkem velké skupinové svítilny, které podle všeho zůstanou na svém místě i v sériovém exempláři. Malé sklo, baculatá záď, to všechno jen podtrhuje sportovní a dynamický nádech tohoto diblíka. Zajímavým prvkem nakonec je umístění výfuků uprostřed vozu.
Stačí trochu přivřít oči, zmírnit si některé linie, vrátit přední světlomety o pár centimetrů z jejich výletu téměř až ke dveřím, odstranit pár detailů a máme před sebou novou Fiestu. Myslím, že se máme na co těšit. Fiesto, spěchej, chceme tě a těšíme se na tebe!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.