Dva největší modely Volva dostanou své nejmenší motorizace. Důvodem je, jak jinak, snižování spotřeby a s ní souvisejících emisí.
Oba motory mají jedno společné, jde o dvoulitry a stanou se základními jednotkami v obou modelech. Zde však podobnost končí, každý si totiž rád pochutnává na trochu jiném palivu.
Benzínový dvoulitr má výkon 145 koní (107 kW) a dává 185 Nm točivého momentu. Jde o motor s hliníkovým blokem a moderním přímým vstřikem. Průměrná spotřeba se pohybuje na hodnotě 8,1l/100 km u sedanu S80 a 8,3 l/100 km u kombíku V70.
Dieselový agregát dává rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment 320 Nm. Volvo deklaruje, že motor má mít výbornou odezvu na plyn a to i přes jeho přeplňování.
Spotřeba se bude pohybovat na šesti litrech u V70 a 5,9 litrech u sedanu S80. Motor je vybaven technologií Common-rail druhé generace a filtrem pevných částic, který je bezúdržbový. Jinak řečeno, usazené částice se po čase vypálí samy, aniž by na vyčištění byl třeba zásah zvenčí, vše obstará řídící jednotka.
Zdroj: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.