Každá firma je ráda, když může demonstrovat svoje dovednosti nějakým nej. Nej je nyní i Ford, alespoň v oblasti vodíkové rychlosti.
Ford Fusion není jenom nafouklá Fiesta, která se prodává v Evropě, je to i sedan prodávaný v USA. Dalo by se říct, že ničím nevyniká, je průměrně velký, průměrně drahý, průměrně rychlý... Zkrátka průměrný. Ale možná i proto si ho vzali ve Fordu jako základ svého vodíkového modelu.
A to rovnou rekordního modelu. Vůz pojmenovaný 999 byl totiž vybaven extrémně silným elektromotorem o výkonu 770 koní. Energii mu dodávají palivové články, ve kterých reaguje vodík z kyslíkem z atmosféry tak, že jediným odpadním produktem je čistá voda, tedy H2O.
Fusion byl řádně upraven tak, aby dosáhnul co nejlepší aerodynamiky, koeficient aerodynamického odporu vzduchu 0,21 mluví za vše. Články, které dodala firma Ballard Power Systems dokázaly vůz rozpohybovat na polopekelných 333 km/h, což bohatě stačilo k zisku rekordu v kategorii upravených sériových vozů.
V plánu je však ještě jeden rekord, v kategorii speciálů. Ten drží také Ford se svým prototypem Buckeye Bullet a má hodnotu přibližně 507 km/h. S Bulletem 2 se pokusí tento rekord dále překonat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.