Každá firma je ráda, když může demonstrovat svoje dovednosti nějakým nej. Nej je nyní i Ford, alespoň v oblasti vodíkové rychlosti.
Ford Fusion není jenom nafouklá Fiesta, která se prodává v Evropě, je to i sedan prodávaný v USA. Dalo by se říct, že ničím nevyniká, je průměrně velký, průměrně drahý, průměrně rychlý... Zkrátka průměrný. Ale možná i proto si ho vzali ve Fordu jako základ svého vodíkového modelu.
A to rovnou rekordního modelu. Vůz pojmenovaný 999 byl totiž vybaven extrémně silným elektromotorem o výkonu 770 koní. Energii mu dodávají palivové články, ve kterých reaguje vodík z kyslíkem z atmosféry tak, že jediným odpadním produktem je čistá voda, tedy H2O.
Fusion byl řádně upraven tak, aby dosáhnul co nejlepší aerodynamiky, koeficient aerodynamického odporu vzduchu 0,21 mluví za vše. Články, které dodala firma Ballard Power Systems dokázaly vůz rozpohybovat na polopekelných 333 km/h, což bohatě stačilo k zisku rekordu v kategorii upravených sériových vozů.
V plánu je však ještě jeden rekord, v kategorii speciálů. Ten drží také Ford se svým prototypem Buckeye Bullet a má hodnotu přibližně 507 km/h. S Bulletem 2 se pokusí tento rekord dále překonat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.