Lamborghini obyčejná auta nedělá. I přesto můžou být některá superauta ještě více super.
Limitovaná edice Lamborghini Murciélago LP640, tedy značně posílená verze standardního Murciélaga, inspirovala firmu k něčemu dalšímu, ještě silnějšímu a o řád pekelnějšímu. Technika, již tak téměř dokonalá, bude ještě o chlup vylepšena, motor o objemu 6,5 litru by mohl dostat ještě pár deci objemu navíc a vystřelit tak od nudných 640 až na metu 700 koní. Měly by tak padnout i dynamické vlastnosti Murcielága, které v nejsilnější verzi pokoří stovku za 3,4 sekundy a rozjede se až na 350 km/h.
Zajímavé je, až podle některých informací se vybraným klientům a dealerům představil model již před pár dny v Kalifornii. Prozatím mělo jít jen o zmenšenou maketu, ale ve Frankfurtu bychom již mohli vidět auto v celé své kráse.
A jak tak známe designery ze Sant' Agaty, na krásu se opravdu můžeme těšit. Podle dosavadních informací by měl být design připravován ve stylu F22 Raptor, tedy „neviditelného“ taktického letounu americké armády, jehož snímek je na úvodní fotografii.
Cena ještě nijak nepojmenovaného vozu se má dotknout hranice jednoho milionu Eur a to při výrobě pouhých dvaceti kusů. Ještě k tomu když už teď mají být všechny zarezervovány.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.