I Volvo spoří palivo, úsporná verze C30 je tu

C30
C30, foto: www.auto-news.cz
Marek Litzman 20. srpna 2007 11:59
Sdílej:

Jde to tak lehko, proč to tedy nezkusit? I Volvo sráží spotřebu o pár deci níže.

4,5 litru, to je nejnižší kombinovaná spotřeba, které je jakékoliv sériové Volvo současnosti schopno dosáhnout. Poměrně slušné hodnoty se podařilo dosáhnout podobnými triky, jakými pracuje i Volkswagen.

Test Volva C30 naleznete zde.

Jde tedy především o aerodynamickou optimalizaci, o nový spoiler na zádi, menší změny na náraznících, vylepšení obtékání vzduchu pod vozidlem, snížení odporu chladiče a aerodynamicky příznivější kola.

Ruku v ruce tomu jdu úprava převodovky, především prodloužení 3.,4. a 5. stupně, použití pneumatik s nižším valivým odporem a menší změny na motoru, které se snaží snížit ztráty, tedy použití oleje s vyšší mazivostí, změny na řídící jednotce apod.

Za základ byl vybrán nejmenší diesel 1,6D, který dříve konzumoval 4,9 litru/100 km. Snížení o 0,4 litru, které potěší především zákazníka, s sebou přineslo i snížení, které potěší především Volvo, tedy snížení emisí CO2 o 9 g/km. Výsledná hodnota se tak pohybuje na hranici 120 g/km.

Díky tomu je ve Švédsku hodnoceno jako ekologické auto a dosáhne na státní dotace. Tím by se měly inspirovat i další země, včetně té naší, páni poslanci!

Volvo navíc plánuje v příštím roce představit dvouspojkovou převodovku Powershift, která ušetří 8% paliva, s nasazením u nejmenšího a nejúspornějšího dieselu 1,6 se však zatím nepočítá. To je škoda, úspora osmi procent by znamenala spotřebu mezi 4,1 a 4,2 litru/100 km, což zní velmi zajímavě.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?