Jde to tak lehko, proč to tedy nezkusit? I Volvo sráží spotřebu o pár deci níže.
4,5 litru, to je nejnižší kombinovaná spotřeba, které je jakékoliv sériové Volvo současnosti schopno dosáhnout. Poměrně slušné hodnoty se podařilo dosáhnout podobnými triky, jakými pracuje i Volkswagen.
Test Volva C30 naleznete zde.
Jde tedy především o aerodynamickou optimalizaci, o nový spoiler na zádi, menší změny na náraznících, vylepšení obtékání vzduchu pod vozidlem, snížení odporu chladiče a aerodynamicky příznivější kola.
Ruku v ruce tomu jdu úprava převodovky, především prodloužení 3.,4. a 5. stupně, použití pneumatik s nižším valivým odporem a menší změny na motoru, které se snaží snížit ztráty, tedy použití oleje s vyšší mazivostí, změny na řídící jednotce apod.
Za základ byl vybrán nejmenší diesel 1,6D, který dříve konzumoval 4,9 litru/100 km. Snížení o 0,4 litru, které potěší především zákazníka, s sebou přineslo i snížení, které potěší především Volvo, tedy snížení emisí CO2 o 9 g/km. Výsledná hodnota se tak pohybuje na hranici 120 g/km.
Díky tomu je ve Švédsku hodnoceno jako ekologické auto a dosáhne na státní dotace. Tím by se měly inspirovat i další země, včetně té naší, páni poslanci!
Volvo navíc plánuje v příštím roce představit dvouspojkovou převodovku Powershift, která ušetří 8% paliva, s nasazením u nejmenšího a nejúspornějšího dieselu 1,6 se však zatím nepočítá. To je škoda, úspora osmi procent by znamenala spotřebu mezi 4,1 a 4,2 litru/100 km, což zní velmi zajímavě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.