Jde to tak lehko, proč to tedy nezkusit? I Volvo sráží spotřebu o pár deci níže.
4,5 litru, to je nejnižší kombinovaná spotřeba, které je jakékoliv sériové Volvo současnosti schopno dosáhnout. Poměrně slušné hodnoty se podařilo dosáhnout podobnými triky, jakými pracuje i Volkswagen.
Test Volva C30 naleznete zde.
Jde tedy především o aerodynamickou optimalizaci, o nový spoiler na zádi, menší změny na náraznících, vylepšení obtékání vzduchu pod vozidlem, snížení odporu chladiče a aerodynamicky příznivější kola.
Ruku v ruce tomu jdu úprava převodovky, především prodloužení 3.,4. a 5. stupně, použití pneumatik s nižším valivým odporem a menší změny na motoru, které se snaží snížit ztráty, tedy použití oleje s vyšší mazivostí, změny na řídící jednotce apod.
Za základ byl vybrán nejmenší diesel 1,6D, který dříve konzumoval 4,9 litru/100 km. Snížení o 0,4 litru, které potěší především zákazníka, s sebou přineslo i snížení, které potěší především Volvo, tedy snížení emisí CO2 o 9 g/km. Výsledná hodnota se tak pohybuje na hranici 120 g/km.
Díky tomu je ve Švédsku hodnoceno jako ekologické auto a dosáhne na státní dotace. Tím by se měly inspirovat i další země, včetně té naší, páni poslanci!
Volvo navíc plánuje v příštím roce představit dvouspojkovou převodovku Powershift, která ušetří 8% paliva, s nasazením u nejmenšího a nejúspornějšího dieselu 1,6 se však zatím nepočítá. To je škoda, úspora osmi procent by znamenala spotřebu mezi 4,1 a 4,2 litru/100 km, což zní velmi zajímavě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.