Francouzská automobilka Citroen ve Frankfurtu představí koncept středního otevřeného vozu. Nejde však jen o koncept kabrioletu, ale o koncept celé nové generace velkých Citroenů.
Maraton čekání na Frankfurt pomalu finišuje, automobilky však se záplavou novinek rozhodně nekončí.
Citroen představí na důležitém autosalonu koncept nové generace modelu C5. A to hned v asi nejzajímavějším provedení, v karoserii kabriolet. Co od C-Airscapu můžeme čekat?
Oficiální materiály k tomuto modelu zatím nejsou k dispozici, proto zatím víme jen to, že příď je plně převzata z budoucí generace C5. Zadní světla se na již zveřejněné snímky (zde) také nápadně podobají.
Citroen se dobře postaral o to, aby nebyl na fotkách kabrioletu vidět interiér, proto opět doporučuji tento odkaz, kde je i snímek interiéru.
Podle některých zdrojů to vypadá tak, že střecha se bude skládat podobně nešikovným způsobem, jako u staršího modelu C3 Pluriel. Moc se mi této informaci nechce věřit, ale, pravda, jde jen o koncept, který vůbec nemusí dosáhnout sériové podoby a když už, systém střechy může být řešen úplně jinak.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.