CARDION AB GP ČR - ZÁVOD: Od brzkých ranních hodin proudily na brněnský Automotodrom zástupy motoristických fanoušků. Desetitisíce českých návštěvníků přijely podpořit domácí jezdce Lukáše Peška a Karla Abrahama.
Podle očekávání pořadatelů dorazilo také asi 40 000 maďarských fanoušků, kteří chtěli pomoci svému hrdinovi Talmacsimu k dalšímu vítězství ve třídě 125ccm. Již tradičně bylo na tribunách slyšet také němčinu, italštinu a španělštinu, nechyběli ani fanoušci z Řecka, Bulharska, Rumunska, Litvy, Ruska či Japonska. Celkový součet diváků, který se přehoupl přes 260 000, překvapil i samotné pořadatele podniku. „Uvažovali jsme o dvou stech tisících, byli bychom šťastni i kdyby přišlo sto osmdesát tisíc návštěvníků. Ale když mi dnes volali toto finální číslo, tak se přiznám, že mě až zamrazilo. Takovou masu návštěvníků jsem opravdu nečekala,“ přiznává výkonná ředitelka Automotodromu Brno, Ivana Ulmanová. Podle promotéra závodu, španělské společnosti Dorna, navštívilo Masarykův okruh v pátek něco přes 31 000 diváků, v sobotu přišlo více než 72 400 fanoušků a v neděli se počet návštěvníků vyšplhal na 141 632. „Podle našich počtů je nedělní návštěvnost o něco vyšší. Dle prodaných vstupenek a parkovacích lístků ji odhadujeme na něco kolem 160 000 diváků,“ doplňuje Ivana Ulmanová.
Závod stopětadvacítek se odehrával za střídavého jásotu Čechů a Maďarů. Nakonec měli větší důvod k radosti příznivci Lukáše Peška, který vybojoval třetí místo. Talmacsi se nechtěl vzdát až do poslední chvíle, ale na první tři jezdce v závěru nestačil. Jako první projel cílovou čárou Španěl Hector Faubel, pouhých sedmdesát tisícin vteřiny za ním dojel Mattia Pasini. Faubel tak v celkovém pořadí přeskočil svého týmového kolegu Talmacsiho a dostal se do vedení šampionátu. Lukáš Pešek se díky 16 brněnským bodům posunul na celkovou třetí pozici, o kterou se dělí s Tomoyoshi Koyamou.
Klání čtvrtlitrů se odehrálo pod taktovkou letošního favorita Jorge Lorenza. Španělský jezdec startoval z pole postion a po celou dobu si udržoval bezpečný náskok před druhým Andreou Dovoziosem. Pro třetí místo si se ztrátou přes 11 vteřin na Lorenza dojel Mika Kallio. Brněnský jezdec Karel Abraham startoval z jednadvacáté pozice, ale díky dobrému startu hned poskočil o několik pozic dopředu. Po četných soubojích s Aleixem Espargarem uhájil Abraham čtrnácté místo. „Celý závod se mi jelo dobře. Start se mi taky povedl. Po pár kolech nám ujel Locatelli a po celou dobu jsem bojoval s Espargarem. Espargaro se poté dostal přede mě, ale já jsem byl rychlejší. Stále jsem se snažil jet v naší skupince na prvním nebo druhém místě. Ke konci závodu nás předjel Lai a hned po několika kolech poodjel. Poslední dvě kola jsem hodně bojoval s Espargarem a nakonec došlo ke střetu. Udělal jsem chybu a Espargaro dokončil závod přede mnou. Motorka byla perfektně nastavená a celkově se mi jelo bez problémů. Jsem rád, že jsem závod v Brně dokončil a podařilo se mi získat i body,“ shrnul dnešní závod sedmnáctiletý Abaja.
Královská kubatura MotoGP nabídla divákům sólovou jízdu Caseyho Stonera, který vyhrál stylem start-cíl. Na konto si tak připsal celkem sedmé letošní vítězství a před druhým jezdcem celkového pořadí, Valentinem Rossim, má náskok 60 bodů. Zpočátku dokázal se Stonerem držet tempo John Hopkins, ale i tomu se Stoner ve druhé polovině závodu rychle vzdaloval. Hopkins nakonec nabral bezmála osmivteřinovou ztrátu, ale i tak si bezpečně dojel pro druhé místo. Dalších šest vteřin za Hopkinsem projel cílovou čárou úřadující mistr světa Nicky Hayden, který si tak alespoň trochu vynahradil zklamání na domácí trati v Laguna Seca. S pouhými devíti body odjíždí z Brna Valentino Rossi. AMD Brno
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?