CARDION AB GP ČR - KVALIFIKACE: Na brněnském Automotodromu se dnes před zraky 80 000 diváků rozhodovalo o konečném postavení na startu nedělní Cardion ab Grand Prix České republiky.
Lukáš Pešek se v první řadě neudržel Kvalifikaci stopětadvacítek vyhrál vedoucího jezdec šampionátu Maďar Talmacsi s tovární Aprilií, který časem 2:06,881 vytvořil nový neoficiální rekord Masarykova okruhu. Talmacsi se na první místo probojoval dvě minuty před koncem kvalifikace a potvrdil roli nejžhavějšího favorita nedělního závodu. Oproti pátku výrazně zrychlil už v dopoledním volném tréninku, kdy jako jediný dokázal překonat Peškův čas z první kvalifikace. O druhé místo v sobotní kvalifikaci dlouho bojovali Ital Pasini se Španělem Faubelem, týmovým kolegou Talmacsiho. Faubel nakonec v dramatickém závěru uspěl a odsunul Pasiniho na třetí místo. Poslední místo v první řadě si zajistil Japonec Koyama na tovární KTM. Pro Lukáše Peška skončila dobře rozjetá kvalifikace pádem. Lukáš sice vyvázl bez zranění, ale na náhradním motocyklu už dokázal zrychlit jen o tisícinu sekundy a v konečném pořadí si tak připsal pátý čas. Do nedělního závodu se nakonec kvalifikovali i zbývající tři čeští závodníci, kteří startují v Brně na divokou kartu. Ani domácí prostředí jim ale souboj se světovou elitou neulehčilo a uzavírají startovní pole: 35. Michal Prášek (Honda) čas 2:14,803, 36. Karel Májek (FGR) čas 2:16,589 a 37. Karel Pešek (Aprilia) čas 2:17,236. Lorenzo vyhrál kvalifikaci v novém rekordu Páteční kvalifikaci dvěstěpadesátek přerušil déšť. O to napínavější bitva o postavení na startu se čekala v sobotu. Lorenzo nezklamal a v šestnáctém kole zajel čas 2:01,368, který už nikdo nepřekonal. Druhé místo v kvalifikaci obsadil Španěl Debon, který sice startuje na divokou kartu, ale jako testovací jezdec Aprilie potvrdil své kvality. Třetí skončil Ital Dovizioso, loňský vicemistr světa, kterému letos patří celkové třetí místo, a čtvrtý byl De Angelis ze San Marina. Favorité této třídy tak dali jasně najevo, že do Brna přijeli ve výborné formě. Ve druhé řadě si zajistili místo Španěl Barbera, Japonec Takahashi, Španěl Simon a Japonec Shuhei Aoyama. První desítku doplňují tovární jezdci KTM, devátý skončil Fin Kallio a desátý Hiroshi Aoyama. Sedmnáctiletý Kája Abraham z brněnského týmu Cardion AB Motoracing měl dnes velkou smůlu. Ráno si při pádu lehce narazil kotník a zápěstí, v odpoledním tréninku zase nestihl zajet rychlé kolo. „Ráno jsme se snažili vyladit všechna nastavení. Nejdůležitější byl motor a podvozek. Bohužel jsme zvolili špatný pár pneumatik, jelo se mi špatně a nakonec jsem spadl. Asi v polovině tréninku jsem dostal highsider. Natloukl jsem si ruku a kotník, ale není to nic vážného. Myslím si, že v kvalifikaci jsme úplně zbytečně vyhořeli. Na poslední dvě kola mechanici zvolili pneumatiky, které dobře drží. Nikdy předtím jsme je ale nevyzkoušeli a já jsem nevěděl, co od nich mám čekat. Objel jsem tři kola a mechanici mi ukázali, abych zajel do boxu. Bohužel už zbývaly jen dvě minuty do konce tréninku a své nejrychlejší kolo jsem tím pádem nestihl. I tak jsem ale na těchto pneumatikách zrychlil a zajel jsem čas 2:05,258.“ Druhý český jezdec ve čtvrtlitrech, Jiří Mayer, se bohužel zařadil mezi trojici, která nesplnila kvalifikační čas. Mayerovo sobotní maximum bylo 2:12,731.
Stoner potřetí za sebou na pole position Jednadvacetiletý Australan kraloval sobotnímu programu brněnské Cardion ab Grand Prix již od dopoledního volného tréninku, který vyhrál časem 1:58,002. V kvalifikaci pak ještě zrychlil a jako jediný jezdec se dostal pod hranici 1:57 s nejvyšší maximální rychlostí 291,5 km/h. To vše ho staví do role hlavního favorita nedělního závodu. Stoner má na svém kontě už šest vítězných Grand Prix v tomto ročníku Mistrovství světa. Společně se Stonerem se do první řady na startu postaví dvojice týmu Repsol Honda, Američan Hayden a Španěl Pedrosa. Pro Haydena, který obhajuje titul mistra světa, je to letos nejlepší kvalifikační výsledek, který naznačuje, že se konečně dostává do loňské formy a mohl by si v závěru šampionátu přece jen vylepšit své málo lichotivé desáté místo. Naopak Pedrosa potvrdil, že má stabilně dobrou formu a že by ze třetího místa celkové klasifikace ještě mohl ohrozit vedoucí dvojici Stoner - Rossi. Valemu tentokrát patří až šesté místo a tedy start ze druhé řady. Z pohledu sedminásobného mistra světa to ale žádný velký handicap není, protože už nejednou dokázal, že zezadu útočit umí. Před Rossiho se probojovali Američan Hopkins a Francouz De Puniet. Ve třetí řadě budou Capirossi, Vermeulen a Edwards. Desátý čas zajel Francouz Guintoli, který v pátek nečekaně vyhrál druhý volný trénink. V nedělním závodě bude bohužel chyběl Ital Melandri, který má problémy s krční páteří.
Vstupenky Vstupenky na podnik Cardion ab Grand Prix České republiky jsou v prodeji na jedenácti pokladnách v areálu brněnského Automotodromu, dále na pokladnách v kempech Start a Tranzit a na parkovišti v Žebětíně. Otevírací doba pokladen v areálu okruhu je od 6:30 do 17:00 hodin. Lístky na neděli lze zakoupit již od 750,-Kč. AMD Brno
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?