CARDION AB GP ČR - KVALIFIKACE: Na brněnském Automotodromu se dnes před zraky 80 000 diváků rozhodovalo o konečném postavení na startu nedělní Cardion ab Grand Prix České republiky.
Lukáš Pešek se v první řadě neudržel Kvalifikaci stopětadvacítek vyhrál vedoucího jezdec šampionátu Maďar Talmacsi s tovární Aprilií, který časem 2:06,881 vytvořil nový neoficiální rekord Masarykova okruhu. Talmacsi se na první místo probojoval dvě minuty před koncem kvalifikace a potvrdil roli nejžhavějšího favorita nedělního závodu. Oproti pátku výrazně zrychlil už v dopoledním volném tréninku, kdy jako jediný dokázal překonat Peškův čas z první kvalifikace. O druhé místo v sobotní kvalifikaci dlouho bojovali Ital Pasini se Španělem Faubelem, týmovým kolegou Talmacsiho. Faubel nakonec v dramatickém závěru uspěl a odsunul Pasiniho na třetí místo. Poslední místo v první řadě si zajistil Japonec Koyama na tovární KTM. Pro Lukáše Peška skončila dobře rozjetá kvalifikace pádem. Lukáš sice vyvázl bez zranění, ale na náhradním motocyklu už dokázal zrychlit jen o tisícinu sekundy a v konečném pořadí si tak připsal pátý čas. Do nedělního závodu se nakonec kvalifikovali i zbývající tři čeští závodníci, kteří startují v Brně na divokou kartu. Ani domácí prostředí jim ale souboj se světovou elitou neulehčilo a uzavírají startovní pole: 35. Michal Prášek (Honda) čas 2:14,803, 36. Karel Májek (FGR) čas 2:16,589 a 37. Karel Pešek (Aprilia) čas 2:17,236. Lorenzo vyhrál kvalifikaci v novém rekordu Páteční kvalifikaci dvěstěpadesátek přerušil déšť. O to napínavější bitva o postavení na startu se čekala v sobotu. Lorenzo nezklamal a v šestnáctém kole zajel čas 2:01,368, který už nikdo nepřekonal. Druhé místo v kvalifikaci obsadil Španěl Debon, který sice startuje na divokou kartu, ale jako testovací jezdec Aprilie potvrdil své kvality. Třetí skončil Ital Dovizioso, loňský vicemistr světa, kterému letos patří celkové třetí místo, a čtvrtý byl De Angelis ze San Marina. Favorité této třídy tak dali jasně najevo, že do Brna přijeli ve výborné formě. Ve druhé řadě si zajistili místo Španěl Barbera, Japonec Takahashi, Španěl Simon a Japonec Shuhei Aoyama. První desítku doplňují tovární jezdci KTM, devátý skončil Fin Kallio a desátý Hiroshi Aoyama. Sedmnáctiletý Kája Abraham z brněnského týmu Cardion AB Motoracing měl dnes velkou smůlu. Ráno si při pádu lehce narazil kotník a zápěstí, v odpoledním tréninku zase nestihl zajet rychlé kolo. „Ráno jsme se snažili vyladit všechna nastavení. Nejdůležitější byl motor a podvozek. Bohužel jsme zvolili špatný pár pneumatik, jelo se mi špatně a nakonec jsem spadl. Asi v polovině tréninku jsem dostal highsider. Natloukl jsem si ruku a kotník, ale není to nic vážného. Myslím si, že v kvalifikaci jsme úplně zbytečně vyhořeli. Na poslední dvě kola mechanici zvolili pneumatiky, které dobře drží. Nikdy předtím jsme je ale nevyzkoušeli a já jsem nevěděl, co od nich mám čekat. Objel jsem tři kola a mechanici mi ukázali, abych zajel do boxu. Bohužel už zbývaly jen dvě minuty do konce tréninku a své nejrychlejší kolo jsem tím pádem nestihl. I tak jsem ale na těchto pneumatikách zrychlil a zajel jsem čas 2:05,258.“ Druhý český jezdec ve čtvrtlitrech, Jiří Mayer, se bohužel zařadil mezi trojici, která nesplnila kvalifikační čas. Mayerovo sobotní maximum bylo 2:12,731.
Stoner potřetí za sebou na pole position Jednadvacetiletý Australan kraloval sobotnímu programu brněnské Cardion ab Grand Prix již od dopoledního volného tréninku, který vyhrál časem 1:58,002. V kvalifikaci pak ještě zrychlil a jako jediný jezdec se dostal pod hranici 1:57 s nejvyšší maximální rychlostí 291,5 km/h. To vše ho staví do role hlavního favorita nedělního závodu. Stoner má na svém kontě už šest vítězných Grand Prix v tomto ročníku Mistrovství světa. Společně se Stonerem se do první řady na startu postaví dvojice týmu Repsol Honda, Američan Hayden a Španěl Pedrosa. Pro Haydena, který obhajuje titul mistra světa, je to letos nejlepší kvalifikační výsledek, který naznačuje, že se konečně dostává do loňské formy a mohl by si v závěru šampionátu přece jen vylepšit své málo lichotivé desáté místo. Naopak Pedrosa potvrdil, že má stabilně dobrou formu a že by ze třetího místa celkové klasifikace ještě mohl ohrozit vedoucí dvojici Stoner - Rossi. Valemu tentokrát patří až šesté místo a tedy start ze druhé řady. Z pohledu sedminásobného mistra světa to ale žádný velký handicap není, protože už nejednou dokázal, že zezadu útočit umí. Před Rossiho se probojovali Američan Hopkins a Francouz De Puniet. Ve třetí řadě budou Capirossi, Vermeulen a Edwards. Desátý čas zajel Francouz Guintoli, který v pátek nečekaně vyhrál druhý volný trénink. V nedělním závodě bude bohužel chyběl Ital Melandri, který má problémy s krční páteří.
Vstupenky Vstupenky na podnik Cardion ab Grand Prix České republiky jsou v prodeji na jedenácti pokladnách v areálu brněnského Automotodromu, dále na pokladnách v kempech Start a Tranzit a na parkovišti v Žebětíně. Otevírací doba pokladen v areálu okruhu je od 6:30 do 17:00 hodin. Lístky na neděli lze zakoupit již od 750,-Kč. AMD Brno
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.