Na filmovém nebi vzešly čtyři nové hvězdy: BUMBLEBEE, AUTOBOT JAZZ, AUTOBOT RATCHET a IRONHIDE – hrdinové akční adventury „TRANSFORMERS“, která v zemích, kde už byla uvedena láme žebříčky návštěvnosti a právě dnes se objevuje i v programu českých kin.
Všechny čtyři hvězdy přitom pocházejí ze stáje koncernu GM: BUMBLEBEE, jedna z nejdůležitějších „postav“ ságy o mechanických vetřelcích, kteří se objevili na Zemi, má základ v klasickém Chevroletu Camaro ročníku 1976, sportovní Pontiac Solstice se zase proměňuje do podoby AUTOBOTA JAZZ a záchranářský Hummer H2 se transformuje AUTOBOTA RATCHET. IRONHIDE je ve skutečnosti nákladní vůz GMC TopKick.
„Jakmile jsem poprvé spatřil nový Chevrolet Camaro, bylo mi okamžitě jasné, že právě tenhle model je ten pravý BUMBLEBEE,“ říká režisér filmu Michael Bay. „Má krásné křivky a nadčasový styling. Žádný jiný automobil se této role nemohl zhostit lépe.“
„TRANSFORMERS je opravdu fantastický projekt a pomáhá nám jako skvělý marketingový nástroj při posilování image produktů GM a budování renomé zejména v Evropě,“ říká Wayne Brannon, výkonný ředitel Chevrolet Europe. „Vždyť nový Chevrolet Camaro přivítáme v Evropě záhy po jeho uvedení na severoamerický trh, což je plánováno na rok 2009.“
Kdo jsou TRANSFORMERS ? Prakticky odnepaměti ve vesmíru kolem nás zuří válka dvou vyspělých mimozemských civilizaci, „hodných“ AUTOBOTS a „zlých“ Decepticons. Dosud se nám vyhýbala, ale když tito vyspělí mechanoidi objeví na Zemi zdroj energie, jehož ovládnutí může jedné či druhé straně přinést konečné vítězství, promění se naše planeta v peklo na zemi. Jejich invazi prožíváme společně s teenagerem Samem (Shia LaBeouf), kterého doposud trápila pouze škola, absence pořádné káry a slečna jménem Mikaela (Megan Fox), jež dává přednost jeho spolužákům. Ve chvíli, kdy se v televizi objeví první zprávy o ničivých robotech, začne mít o jeden problém navíc. Je to právě on, kdo nevědomky ukrývá klíč k onomu životně důležitému energetickému zdroji, proto má nárok na první místo na seznamu ohrožených druhů. Hned za ním figuruje zbytek naší civilizace.
Spojením produkujícího Stevena Spielberga a režírujícího Michaela Baye vznikl z dětské hračky silný epický příběh, který úspěšně kombinuje dramatičnost Války světů s diváckou vstřícností Dne nezávislosti. Přestože příběhu dominují velkolepé akční sekvence, o které se starali mistři oboru, specialisté z trikového studia George Lucase Industrial Light and Magic, je v něm dostatek prostoru i pro humor a pro originální zápletku. „Nejdůležitější bude přesvědčit lidi o tom, že film, který se inspiroval dětskou hračkou, může být pro dospělé. Stačí ale pár vteřin libovolné akční sekvence a vaše předsudky budou ty tam,“ tvrdí producent filmu Lorenzo di Bonaventura.
Snímky, scény a klipy z filmu TRANSFORMERS je možné najít na oficiálních stránkách filmu: http://www.transfomersmovie.com General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.