Frankfurtský autosalon je pro Kiu důležitým místem pro představení dlouho očekávaného konceptu Sport coupé, o kterém jsme již psali, Kia však zveřejnila další fotografii.
Zda ze současného konceptu vznikne sériově vyráběný vůz nebo chce Kia na sebe pouze upozornit a přilákat lidi nám není doposud známo. Z fotografie je patrná klesající záď a tvary připomínající trochu Alfu Brera, přestože koncept Sport coupe působí kompaktně, uvnitř nabídne prostor pro čtyři cestující.
Za designem stojí kdo jiný než Peter Schreyer, který má na starost tvary posledních modelů automobilky, jeho návrh má demonstrovat jednoduchost, čistotu a nadčasovost Korejské automobilky. Sport Coupe má být však něco víc než jen obyčejné auto, má oslovit především novou skupinu zákazníku a udělat tak další krok dopředu.
zdroj: kia
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.