Volkswagen představí ve Fraknfurtu nejúspornějšího Golfa všech dob, jeho nízká spotřeba však není jediným co může nabídnout, motor díky nízkým emisím je rovněž šetrný k životnímu prostředí.
Také kroutíte hlavou kam se dnešní automobilky a především motory uchylují? Takzvaný „downsizing“ neboli nízko-objemové agregáty s vysokým výkonem jsou právě v kurzu, stejně jako snižování emisí. Technologie BlueMotion, jak ji nazývá Volkswagen má za úkol snižovat spotřebu paliva a emisí, po představení VW Pola, Passatu a Passatu Variant je zde i model Golf , ten vychází z osvědčeného motoru TDI se 77kw / 105 koní a 250 Nm kroutícího momentu.
Díky vysoké účinnosti motoru se podařilo snížit průměrnou spotřebu na 4,5 l/100km, což je o 0,6 l/100km méně nežli sériová verze. Podobně i emise CO2 se snížily ze 135g/km na 119g/km. S jeho 55 litrovou nádrží lze tak ujet úžasných 1.200 km. Receptem na nízkou spotřebu je v modifikaci řídící jednotky a delšími převodovými poměry. V neposlední řadě je to taky aerodynamický paket, který snižuje odpor vzduchy na součinitel 0,30 (z původních 0,32), větší otvory v nárazníku se zase postarají o lepší chlazení. Za nízkou hodnotu emisí CO2 potom stojí filtr pevných částic.
zdroj: VW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.