Volkswagen představí ve Fraknfurtu nejúspornějšího Golfa všech dob, jeho nízká spotřeba však není jediným co může nabídnout, motor díky nízkým emisím je rovněž šetrný k životnímu prostředí.
Také kroutíte hlavou kam se dnešní automobilky a především motory uchylují? Takzvaný „downsizing“ neboli nízko-objemové agregáty s vysokým výkonem jsou právě v kurzu, stejně jako snižování emisí. Technologie BlueMotion, jak ji nazývá Volkswagen má za úkol snižovat spotřebu paliva a emisí, po představení VW Pola, Passatu a Passatu Variant je zde i model Golf , ten vychází z osvědčeného motoru TDI se 77kw / 105 koní a 250 Nm kroutícího momentu.
Díky vysoké účinnosti motoru se podařilo snížit průměrnou spotřebu na 4,5 l/100km, což je o 0,6 l/100km méně nežli sériová verze. Podobně i emise CO2 se snížily ze 135g/km na 119g/km. S jeho 55 litrovou nádrží lze tak ujet úžasných 1.200 km. Receptem na nízkou spotřebu je v modifikaci řídící jednotky a delšími převodovými poměry. V neposlední řadě je to taky aerodynamický paket, který snižuje odpor vzduchy na součinitel 0,30 (z původních 0,32), větší otvory v nárazníku se zase postarají o lepší chlazení. Za nízkou hodnotu emisí CO2 potom stojí filtr pevných částic.
zdroj: VW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.