Mazda je v současné době jediná velká automobilka, která udržuje při životě vynález pana Wankela, jeho rotační motor. 40. výročí jeho nasazení slaví speciální edicí svého modelu s Wankelem, RX-8.
V roce 1967 přišla na trh první Mazda, jejíž pohon zajišťoval rotační motor. Bylo to 10 let po jeho vynalezení Felixem Wankelem. Prvním modelem byla Mazda Cosmo Sport první generace, známá také jako 110S. Postupem času se objevil v mnoha dalších modelech, v současné době je však využíván už pouze v jedné modelové řadě, sporťáku RX-8.
Mazda se samozřejmě snaží svůj motor dále vyvíjet, snaží se především o snížení spotřeby paliva, která je u Wankela o něco vyšší.
Limitovaná edice k tomuto kulatému výročí vychází samozřejmě z rotační RX-8. Pouhých 200 kousků se vyrobí s platektou edice na karoserii, modrými kryty mlhovek, chromovými doplňky a osmnáctipalcovými litými koly s novým designem. Uvnitř bude na majitele čekat interiér ze světlé alcantry a kůže, kovovými pedály, vodoodpudivými skly, bezklíčový vstup, a další drobné doplňky. Navíc má být použita speciální sada tlumičů Blisten přesně pro tuto speciální edici, pozměněné odpružení a větší brzdy.
Cena je v Japonsku stanovena na 3 miliony jenů, tedy asi půlmilion korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.