Evropa se snaží přesvědčit USA o tom, že ropa je dobrým palivem do aut. Zatím se jim příliš nedaří, mohou za to i menší spory?
Dieselový atak na USA vyhlásilo již více výrobců. Mezi nimi Mercedes, který použil na čištění výfukových plynů svoji technologii vstřikování močoviny Bluetec. Čas plynul a Bluetec se stal synonymem čistého motoru, ať už pomocí močovinového vstřiku, či jiných způsobů jak dosáhnout lepších emisních výsledků.
Vzhledem k úspěchu Mercedesu, rozhodl se koncern Volkswagen, že potáhnout za jeden provaz a budou dobývat Ameriku pod jednotným názvem svých čistých dieselových jednotek Bluetec.
Nyní je však všemu konec. Co za to může? Díky tomu, že Mercedes přišel s Bluetecem jako první, zákazníci ho považují za jeho vynález, což není pro Volkswagen příliš lichotivé. Část zákazníků si dokonce myslela, že Volkswagen používá motory Mercedes.
Proto se ve Wolfsburgu rozhodli s Bluetecem skončit a nahradit jej svým klasickým označením TDI.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?