Evropa se snaží přesvědčit USA o tom, že ropa je dobrým palivem do aut. Zatím se jim příliš nedaří, mohou za to i menší spory?
Dieselový atak na USA vyhlásilo již více výrobců. Mezi nimi Mercedes, který použil na čištění výfukových plynů svoji technologii vstřikování močoviny Bluetec. Čas plynul a Bluetec se stal synonymem čistého motoru, ať už pomocí močovinového vstřiku, či jiných způsobů jak dosáhnout lepších emisních výsledků.
Vzhledem k úspěchu Mercedesu, rozhodl se koncern Volkswagen, že potáhnout za jeden provaz a budou dobývat Ameriku pod jednotným názvem svých čistých dieselových jednotek Bluetec.
Nyní je však všemu konec. Co za to může? Díky tomu, že Mercedes přišel s Bluetecem jako první, zákazníci ho považují za jeho vynález, což není pro Volkswagen příliš lichotivé. Část zákazníků si dokonce myslela, že Volkswagen používá motory Mercedes.
Proto se ve Wolfsburgu rozhodli s Bluetecem skončit a nahradit jej svým klasickým označením TDI.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?