Na začátku září by měl Nissan představit novou stylingovou verzi oblíbeného modelu Note. K současným výbavám Visia, Acenta a Tekna by tak měla nově přibýt verze Acenta R. Ale pozor - neoprašujte své závodní boty, protože tentokrát neznamená písmenko R přídomek "racing", tedy sportovně laděnou verzi!
R totiž tentokrát reprezentuje zkratku barvy - R jako rudá. Vůz totiž bude kombinovat černou a rudou barvu karoserie i detailů interiéru, a to na sedačkách, čalounění dveří či přístrojové desce. Přitažlivá barva karoserie nese název Emotion Red. A pokud není rudá vaší oblíbenou barvou, lze volit karoserii lakovanou černou metalízou.
Vůz bude (alespoň na britském trhu) proti verzi Acenta o 500 liber dražší, ale proti standardní výbavě nabídne navíc litá šestnáctipalcová kola, jaká jsou součástí výbavy Tekna, a zatmavená skla v zadní části vozu. Pokud to momu připočítáme exkluzivní čalounění a cenu za metalický lak (za který byste u verze Acenta museli připlatit), je nakonec cena verze Acenta R výhodnější.
Protože jde o vozy modelového roku 2008, znamená to, že zákazník rovněž získá v barvě karoserie lakované nárazníky, hands-free systému Bluetooth pro připojení mobilního telefonu a ovládáním na volantu, zdířku pro připojení externího přehrávače MP3, klimatizaci s chlazením odkládací schránky před spolujezdcem, úložný systém do zavazadlového prostoru flexi-board, síťky pro uložení drobností a sklápěcí stoleček na zadní straně předních sedaček, elektricky ovládaná přední i zadní okna, a také kombi přístroj se stříbrným podkladem a oranžovými rafičkami.
Přední místo v žebříčku priorit zaujímá u tohoto malého rodinného auta bezpečnost. Proto je standardní výbavou vozu šestice airbagů a aktivní opěrky hlavy, které společně pečují o minimalizaci rizika poranění cestujících na předních i zadních sedadlech.
Za dalších 500 liber lze dále dokoupit balík komfortní výbavy, v jehož rámci zákazník získává ke standardnímu CD přehrávači navíc integrovaný changer na 6 disků, automatickou klimatizaci a automatické stěrače a světlomety.
Zdroj: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.