Na začátku září by měl Nissan představit novou stylingovou verzi oblíbeného modelu Note. K současným výbavám Visia, Acenta a Tekna by tak měla nově přibýt verze Acenta R. Ale pozor - neoprašujte své závodní boty, protože tentokrát neznamená písmenko R přídomek "racing", tedy sportovně laděnou verzi!
R totiž tentokrát reprezentuje zkratku barvy - R jako rudá. Vůz totiž bude kombinovat černou a rudou barvu karoserie i detailů interiéru, a to na sedačkách, čalounění dveří či přístrojové desce. Přitažlivá barva karoserie nese název Emotion Red. A pokud není rudá vaší oblíbenou barvou, lze volit karoserii lakovanou černou metalízou.
Vůz bude (alespoň na britském trhu) proti verzi Acenta o 500 liber dražší, ale proti standardní výbavě nabídne navíc litá šestnáctipalcová kola, jaká jsou součástí výbavy Tekna, a zatmavená skla v zadní části vozu. Pokud to momu připočítáme exkluzivní čalounění a cenu za metalický lak (za který byste u verze Acenta museli připlatit), je nakonec cena verze Acenta R výhodnější.
Protože jde o vozy modelového roku 2008, znamená to, že zákazník rovněž získá v barvě karoserie lakované nárazníky, hands-free systému Bluetooth pro připojení mobilního telefonu a ovládáním na volantu, zdířku pro připojení externího přehrávače MP3, klimatizaci s chlazením odkládací schránky před spolujezdcem, úložný systém do zavazadlového prostoru flexi-board, síťky pro uložení drobností a sklápěcí stoleček na zadní straně předních sedaček, elektricky ovládaná přední i zadní okna, a také kombi přístroj se stříbrným podkladem a oranžovými rafičkami.
Přední místo v žebříčku priorit zaujímá u tohoto malého rodinného auta bezpečnost. Proto je standardní výbavou vozu šestice airbagů a aktivní opěrky hlavy, které společně pečují o minimalizaci rizika poranění cestujících na předních i zadních sedadlech.
Za dalších 500 liber lze dále dokoupit balík komfortní výbavy, v jehož rámci zákazník získává ke standardnímu CD přehrávači navíc integrovaný changer na 6 disků, automatickou klimatizaci a automatické stěrače a světlomety.
Zdroj: Nissan
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?