Na začátku září by měl Nissan představit novou stylingovou verzi oblíbeného modelu Note. K současným výbavám Visia, Acenta a Tekna by tak měla nově přibýt verze Acenta R. Ale pozor - neoprašujte své závodní boty, protože tentokrát neznamená písmenko R přídomek "racing", tedy sportovně laděnou verzi!
R totiž tentokrát reprezentuje zkratku barvy - R jako rudá. Vůz totiž bude kombinovat černou a rudou barvu karoserie i detailů interiéru, a to na sedačkách, čalounění dveří či přístrojové desce. Přitažlivá barva karoserie nese název Emotion Red. A pokud není rudá vaší oblíbenou barvou, lze volit karoserii lakovanou černou metalízou.
Vůz bude (alespoň na britském trhu) proti verzi Acenta o 500 liber dražší, ale proti standardní výbavě nabídne navíc litá šestnáctipalcová kola, jaká jsou součástí výbavy Tekna, a zatmavená skla v zadní části vozu. Pokud to momu připočítáme exkluzivní čalounění a cenu za metalický lak (za který byste u verze Acenta museli připlatit), je nakonec cena verze Acenta R výhodnější.
Protože jde o vozy modelového roku 2008, znamená to, že zákazník rovněž získá v barvě karoserie lakované nárazníky, hands-free systému Bluetooth pro připojení mobilního telefonu a ovládáním na volantu, zdířku pro připojení externího přehrávače MP3, klimatizaci s chlazením odkládací schránky před spolujezdcem, úložný systém do zavazadlového prostoru flexi-board, síťky pro uložení drobností a sklápěcí stoleček na zadní straně předních sedaček, elektricky ovládaná přední i zadní okna, a také kombi přístroj se stříbrným podkladem a oranžovými rafičkami.
Přední místo v žebříčku priorit zaujímá u tohoto malého rodinného auta bezpečnost. Proto je standardní výbavou vozu šestice airbagů a aktivní opěrky hlavy, které společně pečují o minimalizaci rizika poranění cestujících na předních i zadních sedadlech.
Za dalších 500 liber lze dále dokoupit balík komfortní výbavy, v jehož rámci zákazník získává ke standardnímu CD přehrávači navíc integrovaný changer na 6 disků, automatickou klimatizaci a automatické stěrače a světlomety.
Zdroj: Nissan
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?