Hybridů přibývá jako hub po dešti a žádná automobilka nechce zůstat pozadu, Peugeot nevyjímaje.
Na Autosalonu ve Frankfurtu bude představen koncept hybridního modelu 308. Po úspěšném vpádu Toyoty a Hondy do myšlení ekologů, volí Peugeot o něco jinou cestu. Zatímco zbraní Toyoty byl benzínový agregát spřažený s elektromotorem, Peugeot věří v dieselovou budoucnost, jeho modely budou kombinovat s elektromotorem vznětový agregát.
Důvod je prostý, diesel je účinnější než benzín, takže je takto možné dosáhnout ještě nižší spotřeby paliva a tím i emisí CO2. Problémem jsou pak ostatní emise, ale i ten problém se daří řešit instalací filtrů a zlepšováním práce agregátu.
Za finanční podpory tamní vlády se francouzská automobilka pokusila vyvinout diesel použitelný pro modely koncernu PSA Peugeot Citroen. Jak to nakonec dopadlo?
Základem je malý diesel o objemu 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 109 koní a točivým momentem 260Nm. Když to všechno podpoří elektromotor o výkonu 22 koní a točivým momentem 120 Nm, je možné dosáhnout abstinující spotřeby 3,4 litru na jedno sto kilometrů.
Příchod na trh je plánován mezi roky 2009 a 2010.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?