Hybridů přibývá jako hub po dešti a žádná automobilka nechce zůstat pozadu, Peugeot nevyjímaje.
Na Autosalonu ve Frankfurtu bude představen koncept hybridního modelu 308. Po úspěšném vpádu Toyoty a Hondy do myšlení ekologů, volí Peugeot o něco jinou cestu. Zatímco zbraní Toyoty byl benzínový agregát spřažený s elektromotorem, Peugeot věří v dieselovou budoucnost, jeho modely budou kombinovat s elektromotorem vznětový agregát.
Důvod je prostý, diesel je účinnější než benzín, takže je takto možné dosáhnout ještě nižší spotřeby paliva a tím i emisí CO2. Problémem jsou pak ostatní emise, ale i ten problém se daří řešit instalací filtrů a zlepšováním práce agregátu.
Za finanční podpory tamní vlády se francouzská automobilka pokusila vyvinout diesel použitelný pro modely koncernu PSA Peugeot Citroen. Jak to nakonec dopadlo?
Základem je malý diesel o objemu 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 109 koní a točivým momentem 260Nm. Když to všechno podpoří elektromotor o výkonu 22 koní a točivým momentem 120 Nm, je možné dosáhnout abstinující spotřeby 3,4 litru na jedno sto kilometrů.
Příchod na trh je plánován mezi roky 2009 a 2010.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?