Souboje o ochranné známky zaměstnávají soudy po celém světě. Jejich rozhodnutí nebývají až tak zajímavá, pokud ovšem nejde o ikonu nejikoničtější, o BMW divizi M.
Písmeno M je v automobilovém průmyslu chtěnější než by se zdálo. Už Mercedes-Benz musel kvůli konfliktu se jménem divize BMW přejmenovat své SUV a díky tomu si dnes můžeme koupit ML350, nikoliv M350.
Infiniti se však do souboje s BMW pustilo s plnou vervou. Zažalovalo BMW u soudu za porušení ochranné známky u svých modelů M35 a M45. A, světe div se, uspělo.
Tedy ne hned napoprvé, soud první instance rozhodl ve prospěch BMW a nařídil Infiniti stáhnout M ze svých názvů, ale soud vyšší instance otočil a poslal zpět do Mnichova zhrzené právníky z BMW.
Nyní tedy musí BMW zvážit chce-li se odvolat k nejvyššímu soudu, či zda se domluví s Nissanem.
Soud se táhne od té doby, co BMW uvedlo na kanadský trh svoji řadu ostrých modelů M a zahájilo reklamní kampaň, kdy na billboardech stál nápis „the M is comming“, v překladu „M přichází“. Není divu, že to Infiniti tak rozlítilo, když to jejich M už tam dávno bylo...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.