Souboje o ochranné známky zaměstnávají soudy po celém světě. Jejich rozhodnutí nebývají až tak zajímavá, pokud ovšem nejde o ikonu nejikoničtější, o BMW divizi M.
Písmeno M je v automobilovém průmyslu chtěnější než by se zdálo. Už Mercedes-Benz musel kvůli konfliktu se jménem divize BMW přejmenovat své SUV a díky tomu si dnes můžeme koupit ML350, nikoliv M350.
Infiniti se však do souboje s BMW pustilo s plnou vervou. Zažalovalo BMW u soudu za porušení ochranné známky u svých modelů M35 a M45. A, světe div se, uspělo.
Tedy ne hned napoprvé, soud první instance rozhodl ve prospěch BMW a nařídil Infiniti stáhnout M ze svých názvů, ale soud vyšší instance otočil a poslal zpět do Mnichova zhrzené právníky z BMW.
Nyní tedy musí BMW zvážit chce-li se odvolat k nejvyššímu soudu, či zda se domluví s Nissanem.
Soud se táhne od té doby, co BMW uvedlo na kanadský trh svoji řadu ostrých modelů M a zahájilo reklamní kampaň, kdy na billboardech stál nápis „the M is comming“, v překladu „M přichází“. Není divu, že to Infiniti tak rozlítilo, když to jejich M už tam dávno bylo...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?