Souboje o ochranné známky zaměstnávají soudy po celém světě. Jejich rozhodnutí nebývají až tak zajímavá, pokud ovšem nejde o ikonu nejikoničtější, o BMW divizi M.
Písmeno M je v automobilovém průmyslu chtěnější než by se zdálo. Už Mercedes-Benz musel kvůli konfliktu se jménem divize BMW přejmenovat své SUV a díky tomu si dnes můžeme koupit ML350, nikoliv M350.
Infiniti se však do souboje s BMW pustilo s plnou vervou. Zažalovalo BMW u soudu za porušení ochranné známky u svých modelů M35 a M45. A, světe div se, uspělo.
Tedy ne hned napoprvé, soud první instance rozhodl ve prospěch BMW a nařídil Infiniti stáhnout M ze svých názvů, ale soud vyšší instance otočil a poslal zpět do Mnichova zhrzené právníky z BMW.
Nyní tedy musí BMW zvážit chce-li se odvolat k nejvyššímu soudu, či zda se domluví s Nissanem.
Soud se táhne od té doby, co BMW uvedlo na kanadský trh svoji řadu ostrých modelů M a zahájilo reklamní kampaň, kdy na billboardech stál nápis „the M is comming“, v překladu „M přichází“. Není divu, že to Infiniti tak rozlítilo, když to jejich M už tam dávno bylo...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.