Není tomu tak dávno co bylo stvrzeno rozdělení koncernu DaimlerChrysler na dvě samostatné části. Firma Chrysler byla odprodána společnosti Cerberus Capital Management, zatímco zbytek koncernu se vrátil ke jménu Daimler AG.
Co k tomu všemu vedlo? Spojení obou koncernů v roce 1998 dávalo očekávání toho, že vznikne ohromně silná skupina schopná si vyměňovat velké množství informací, poznatků a technologií. Tato fůze stála přes 36 miliard dolarů.
Spolupráce však nikdy nebyla úspěšná. Reálná výpomoc byla o hodně menší než bylo očekáváno a navíc se Chysler nebyl schopen dostat do zisku. Jen díky vysoké ziskovosti Daimeru byl koncern jako celek v černých číslech. Daimler se své zátěže rozhodl po devíti letech zbavit.
V průběhu května a červa tak bylo stvrzeno rozpojení obou koncernů. Daimler zaplatil Cerberusu za odprodej 0,7 miliardy dolarů, ale ta za to převzala kompletní penzijní závazky. Daimler si navíc i přesto ponechává necelých 20% akcií a možnost sdílení technologií s automobilkami Chrysler, Jeep, Dodge a dalšími menšími v koncernu Chrysler.
Nyní bylo představeno nové logo znovuzrozeného Chrysleru. To se vrací zpět k pentastaru a všichni doufají, že právě to bude zárodek nového úspěchu značky a zároveň návratu k úspěšným kořenům.