Rok 2007 se do automobilové historie bezesporu zapíše jako rok velkých prodejů, nákupů a obchodů. Stvrzen byl další.
Není tomu tak dávno co bylo stvrzeno rozdělení koncernu DaimlerChrysler na dvě samostatné části. Firma Chrysler byla odprodána společnosti Cerberus Capital Management, zatímco zbytek koncernu se vrátil ke jménu Daimler AG.
Co k tomu všemu vedlo? Spojení obou koncernů v roce 1998 dávalo očekávání toho, že vznikne ohromně silná skupina schopná si vyměňovat velké množství informací, poznatků a technologií. Tato fůze stála přes 36 miliard dolarů.
Spolupráce však nikdy nebyla úspěšná. Reálná výpomoc byla o hodně menší než bylo očekáváno a navíc se Chysler nebyl schopen dostat do zisku. Jen díky vysoké ziskovosti Daimeru byl koncern jako celek v černých číslech. Daimler se své zátěže rozhodl po devíti letech zbavit.
V průběhu května a červa tak bylo stvrzeno rozpojení obou koncernů. Daimler zaplatil Cerberusu za odprodej 0,7 miliardy dolarů, ale ta za to převzala kompletní penzijní závazky. Daimler si navíc i přesto ponechává necelých 20% akcií a možnost sdílení technologií s automobilkami Chrysler, Jeep, Dodge a dalšími menšími v koncernu Chrysler.
Nyní bylo představeno nové logo znovuzrozeného Chrysleru. To se vrací zpět k pentastaru a všichni doufají, že právě to bude zárodek nového úspěchu značky a zároveň návratu k úspěšným kořenům.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?