Rok 2007 se do automobilové historie bezesporu zapíše jako rok velkých prodejů, nákupů a obchodů. Stvrzen byl další.
Není tomu tak dávno co bylo stvrzeno rozdělení koncernu DaimlerChrysler na dvě samostatné části. Firma Chrysler byla odprodána společnosti Cerberus Capital Management, zatímco zbytek koncernu se vrátil ke jménu Daimler AG.
Co k tomu všemu vedlo? Spojení obou koncernů v roce 1998 dávalo očekávání toho, že vznikne ohromně silná skupina schopná si vyměňovat velké množství informací, poznatků a technologií. Tato fůze stála přes 36 miliard dolarů.
Spolupráce však nikdy nebyla úspěšná. Reálná výpomoc byla o hodně menší než bylo očekáváno a navíc se Chysler nebyl schopen dostat do zisku. Jen díky vysoké ziskovosti Daimeru byl koncern jako celek v černých číslech. Daimler se své zátěže rozhodl po devíti letech zbavit.
V průběhu května a červa tak bylo stvrzeno rozpojení obou koncernů. Daimler zaplatil Cerberusu za odprodej 0,7 miliardy dolarů, ale ta za to převzala kompletní penzijní závazky. Daimler si navíc i přesto ponechává necelých 20% akcií a možnost sdílení technologií s automobilkami Chrysler, Jeep, Dodge a dalšími menšími v koncernu Chrysler.
Nyní bylo představeno nové logo znovuzrozeného Chrysleru. To se vrací zpět k pentastaru a všichni doufají, že právě to bude zárodek nového úspěchu značky a zároveň návratu k úspěšným kořenům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.