Když se řekne palivo E85, naskakuje především asociace s Volvem, resp. Fordem, které své lihové modely prodávají již delší dobu. Nejsou však jediní, na trh totiž právě přichází Peugeot 307 SW ve verzi BioFuel.
Když jsem si poprvé četl tuto zprávu, myslel jsem si, že se její autor pořádně spletl. Nicméně nespletl. Nová motorizace se opravdu týká výběhového modelu 307, ačkoliv 308 SW přijde zanedlouho, již jsme vám přinesli špionážní fotografie.
Dá se tedy očekávat, že jde o takový test, zda bude mít smysl hromadně nasazovat motory schopné spalovat E85 i do nastupujícího 308 a zároveň i ukázka zákazníkům: „my to zvládáme“.
Peugeot použil motor 1,6, které postihly klasické menší změny, které mají ochránit jednotlivé části před korozí agresivnějším lihem. Čtyřválec tak disponuje výkonem 111 koní a to při 5800 ot/min a točivým momentem 150 Nm při 4000 ot/min. Obě hodnoty jsou přibližné, mírně totiž kolísají v závislosti na použitém palivu.
E85 má totiž tu výhodu, že může jezdit na poměr lihu ku benzínu od 85:15, až po 0:100, jinak řečeno, ethanolu může být v palivu od 85 do 0 %. Díky tomu není přímo závislý na nabídce E85 v konkrétní zemi a může potichu vyčkávat na to, jak budou jednotlivé stanice přibývat a prozatím jezdit jen na benzín. Vzhledem k lehce odlišným vlastnostem benzínu a ethanolu se musí zákonitě i lehce měnit hodnoty výkonu, jde však o změnu v řádu jednotek.
Model se má prodávat po celé Evropě, je tedy pravděpodobné, že zamíří i k nám.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.