Když se řekne palivo E85, naskakuje především asociace s Volvem, resp. Fordem, které své lihové modely prodávají již delší dobu. Nejsou však jediní, na trh totiž právě přichází Peugeot 307 SW ve verzi BioFuel.
Když jsem si poprvé četl tuto zprávu, myslel jsem si, že se její autor pořádně spletl. Nicméně nespletl. Nová motorizace se opravdu týká výběhového modelu 307, ačkoliv 308 SW přijde zanedlouho, již jsme vám přinesli špionážní fotografie.
Dá se tedy očekávat, že jde o takový test, zda bude mít smysl hromadně nasazovat motory schopné spalovat E85 i do nastupujícího 308 a zároveň i ukázka zákazníkům: „my to zvládáme“.
Peugeot použil motor 1,6, které postihly klasické menší změny, které mají ochránit jednotlivé části před korozí agresivnějším lihem. Čtyřválec tak disponuje výkonem 111 koní a to při 5800 ot/min a točivým momentem 150 Nm při 4000 ot/min. Obě hodnoty jsou přibližné, mírně totiž kolísají v závislosti na použitém palivu.
E85 má totiž tu výhodu, že může jezdit na poměr lihu ku benzínu od 85:15, až po 0:100, jinak řečeno, ethanolu může být v palivu od 85 do 0 %. Díky tomu není přímo závislý na nabídce E85 v konkrétní zemi a může potichu vyčkávat na to, jak budou jednotlivé stanice přibývat a prozatím jezdit jen na benzín. Vzhledem k lehce odlišným vlastnostem benzínu a ethanolu se musí zákonitě i lehce měnit hodnoty výkonu, jde však o změnu v řádu jednotek.
Model se má prodávat po celé Evropě, je tedy pravděpodobné, že zamíří i k nám.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?