Když se řekne palivo E85, naskakuje především asociace s Volvem, resp. Fordem, které své lihové modely prodávají již delší dobu. Nejsou však jediní, na trh totiž právě přichází Peugeot 307 SW ve verzi BioFuel.
Když jsem si poprvé četl tuto zprávu, myslel jsem si, že se její autor pořádně spletl. Nicméně nespletl. Nová motorizace se opravdu týká výběhového modelu 307, ačkoliv 308 SW přijde zanedlouho, již jsme vám přinesli špionážní fotografie.
Dá se tedy očekávat, že jde o takový test, zda bude mít smysl hromadně nasazovat motory schopné spalovat E85 i do nastupujícího 308 a zároveň i ukázka zákazníkům: „my to zvládáme“.
Peugeot použil motor 1,6, které postihly klasické menší změny, které mají ochránit jednotlivé části před korozí agresivnějším lihem. Čtyřválec tak disponuje výkonem 111 koní a to při 5800 ot/min a točivým momentem 150 Nm při 4000 ot/min. Obě hodnoty jsou přibližné, mírně totiž kolísají v závislosti na použitém palivu.
E85 má totiž tu výhodu, že může jezdit na poměr lihu ku benzínu od 85:15, až po 0:100, jinak řečeno, ethanolu může být v palivu od 85 do 0 %. Díky tomu není přímo závislý na nabídce E85 v konkrétní zemi a může potichu vyčkávat na to, jak budou jednotlivé stanice přibývat a prozatím jezdit jen na benzín. Vzhledem k lehce odlišným vlastnostem benzínu a ethanolu se musí zákonitě i lehce měnit hodnoty výkonu, jde však o změnu v řádu jednotek.
Model se má prodávat po celé Evropě, je tedy pravděpodobné, že zamíří i k nám.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?