Když se řekne palivo E85, naskakuje především asociace s Volvem, resp. Fordem, které své lihové modely prodávají již delší dobu. Nejsou však jediní, na trh totiž právě přichází Peugeot 307 SW ve verzi BioFuel.
Když jsem si poprvé četl tuto zprávu, myslel jsem si, že se její autor pořádně spletl. Nicméně nespletl. Nová motorizace se opravdu týká výběhového modelu 307, ačkoliv 308 SW přijde zanedlouho, již jsme vám přinesli špionážní fotografie.
Dá se tedy očekávat, že jde o takový test, zda bude mít smysl hromadně nasazovat motory schopné spalovat E85 i do nastupujícího 308 a zároveň i ukázka zákazníkům: „my to zvládáme“.
Peugeot použil motor 1,6, které postihly klasické menší změny, které mají ochránit jednotlivé části před korozí agresivnějším lihem. Čtyřválec tak disponuje výkonem 111 koní a to při 5800 ot/min a točivým momentem 150 Nm při 4000 ot/min. Obě hodnoty jsou přibližné, mírně totiž kolísají v závislosti na použitém palivu.
E85 má totiž tu výhodu, že může jezdit na poměr lihu ku benzínu od 85:15, až po 0:100, jinak řečeno, ethanolu může být v palivu od 85 do 0 %. Díky tomu není přímo závislý na nabídce E85 v konkrétní zemi a může potichu vyčkávat na to, jak budou jednotlivé stanice přibývat a prozatím jezdit jen na benzín. Vzhledem k lehce odlišným vlastnostem benzínu a ethanolu se musí zákonitě i lehce měnit hodnoty výkonu, jde však o změnu v řádu jednotek.
Model se má prodávat po celé Evropě, je tedy pravděpodobné, že zamíří i k nám.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.