Toyota Auris se v Japonsku prodává i jako mírně luxusnější verze Blade. Výkonově to ale není žádné ořezávátko, právě totiž dostává nový šestiválec.
Jak se liší Auris a Blade? Je jasné, že zvenčí jsou nezaměnitelné. Pozměněný design jak přední, tak i zadní části včetně nových xenonových, resp. LE diodových světel,oba modely jasně odlišuje. Blade je nejvyšší variantou Aurisu s maximální dostupnou výbavou a také nejsilnějšími motory. Původně to byl čtyřválec 2,4 s výkonem 123 kW (167 koní), ale nyní a nově je to i šestiválec 3,5 a to s výkonem 206 kW (280 koní). Do výbavy se navíc dostává aktivní radarový tempomat s přednárazovým senzorem podobně, jako funguje systém pre-safe u Mercedesu.
Dostane se tento agregát i do Aurisu? Nechejme se překvapit.
Každopádně se všichni můžete těšit na test nového Aurisu a to v základní motorizaci 1,4. Již zanedlouho.
Toyota zároveň zveřejnila své hospodářské výsledky, které jsou optimističtější než kdo čekal. Zisk totiž poskočil o třetinu na 5,67 miliard dolarů (116 mld. Kč) provozní a 4,13 miliard dolarů(83,6 mld. Kč) čisté hodnoty. To je o 32% více než loni za stejně období. Může za to jak zvýšená poptávka, tak i výrazně oslabující jen vůči dolaru. I díky tomu je Toyota stále automobilkou s nejvyššími maržemi, v průměru 10%.
zdroj: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.