Toyota Auris se v Japonsku prodává i jako mírně luxusnější verze Blade. Výkonově to ale není žádné ořezávátko, právě totiž dostává nový šestiválec.
Jak se liší Auris a Blade? Je jasné, že zvenčí jsou nezaměnitelné. Pozměněný design jak přední, tak i zadní části včetně nových xenonových, resp. LE diodových světel,oba modely jasně odlišuje. Blade je nejvyšší variantou Aurisu s maximální dostupnou výbavou a také nejsilnějšími motory. Původně to byl čtyřválec 2,4 s výkonem 123 kW (167 koní), ale nyní a nově je to i šestiválec 3,5 a to s výkonem 206 kW (280 koní). Do výbavy se navíc dostává aktivní radarový tempomat s přednárazovým senzorem podobně, jako funguje systém pre-safe u Mercedesu.
Dostane se tento agregát i do Aurisu? Nechejme se překvapit.
Každopádně se všichni můžete těšit na test nového Aurisu a to v základní motorizaci 1,4. Již zanedlouho.
Toyota zároveň zveřejnila své hospodářské výsledky, které jsou optimističtější než kdo čekal. Zisk totiž poskočil o třetinu na 5,67 miliard dolarů (116 mld. Kč) provozní a 4,13 miliard dolarů(83,6 mld. Kč) čisté hodnoty. To je o 32% více než loni za stejně období. Může za to jak zvýšená poptávka, tak i výrazně oslabující jen vůči dolaru. I díky tomu je Toyota stále automobilkou s nejvyššími maržemi, v průměru 10%.
zdroj: Toyota
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?