SSC má opět na mušce Veyron, pojede 400?

Marek Litzman, 3. srpna 2007, 12:50 Google+

Shelby SuperCars se se svým Ultimate Aero TT pokusí překonat rekordv nejvyšší rychlosti produkčních vozů. Sesadí Veyron z trůnu, nebo zůstane jako další poražený?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ultimate Aero TT

Ultimate Aero TT | foto: SSC

Sdílejte článek

Guinnessův rekord v maximální rychlosti produkčních vozů je zajímavě zamotaný. Předlouhá léta ho držel třímístný McLaren F1 a zdálo se, že ještě chvíli vydrží, protože stavět sériová auta na maximální rychlost se zdálo být nesmyslné. Potom přišla studie Bugatti Veyron, ohlášený výkon 1001 koní a vypuklo šílenství. Jako první vstoupil na scénu Koenisegg CCR, který McLaren překonal. 386,7 km/h McLarenu bylo najednou málo. Koenisegg dosáhl 387,87, čímž F1 sesadil. Potom přišlo Bugatti. To si sice nárokuje trůn, protože u svého vozu udává maximální rychlost 407 km/h, ale ještě to nikde nepředvedlo. Jinak řečeno, oficiálním rekordmanem je stále Koenisegg. O Bugatti všichni ví, že je schopno ho překonat, ale nikdo to zatím nedokázal.

Nyní je na tahu SSC. Jeho výkon 1183 koní dává zapomenout na CCR s ubohými osmi sty koni i na tisícikoňový Veyron. Do konce měsíce by mělo být rozhodnuto. Zatím bylo při testech komponent dosaženo rychlosti 386 km/h, ale to zdaleka nebylo na plný plyn. Uvidíme jak se bude celá věc vyvíjet, SSC totiž není jediný, kdo ohlásil útok na nejvyšší rychlost.

Jasné je však jedno. Určitý druh prvenství Veyronu zatím dlouho nikdo nevezme. Zatímco Koenisegg i SSC jsou dravými závodničkami s povolením k provozu na pozemních komunikacích, Veyron je luxusní GT s poněkud přemrštěnou maximálkou. Svoji posádku hýčká maximálním možným pohodlím, což se o obou zmíněných nedá říct ani v nadsázce

Vytisknout

Diskuze: SSC má opět na mušce Veyron, pojede 400?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Tiguan

Volkswagen ve velkém, ve Frankfurtu 8 novinek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud