Shelby SuperCars se se svým Ultimate Aero TT pokusí překonat rekordv nejvyšší rychlosti produkčních vozů. Sesadí Veyron z trůnu, nebo zůstane jako další poražený?
Guinnessův rekord v maximální rychlosti produkčních vozů je zajímavě zamotaný. Předlouhá léta ho držel třímístný McLaren F1 a zdálo se, že ještě chvíli vydrží, protože stavět sériová auta na maximální rychlost se zdálo být nesmyslné. Potom přišla studie Bugatti Veyron, ohlášený výkon 1001 koní a vypuklo šílenství. Jako první vstoupil na scénu Koenisegg CCR, který McLaren překonal. 386,7 km/h McLarenu bylo najednou málo. Koenisegg dosáhl 387,87, čímž F1 sesadil. Potom přišlo Bugatti. To si sice nárokuje trůn, protože u svého vozu udává maximální rychlost 407 km/h, ale ještě to nikde nepředvedlo. Jinak řečeno, oficiálním rekordmanem je stále Koenisegg. O Bugatti všichni ví, že je schopno ho překonat, ale nikdo to zatím nedokázal.
Nyní je na tahu SSC. Jeho výkon 1183 koní dává zapomenout na CCR s ubohými osmi sty koni i na tisícikoňový Veyron. Do konce měsíce by mělo být rozhodnuto. Zatím bylo při testech komponent dosaženo rychlosti 386 km/h, ale to zdaleka nebylo na plný plyn. Uvidíme jak se bude celá věc vyvíjet, SSC totiž není jediný, kdo ohlásil útok na nejvyšší rychlost.
Jasné je však jedno. Určitý druh prvenství Veyronu zatím dlouho nikdo nevezme. Zatímco Koenisegg i SSC jsou dravými závodničkami s povolením k provozu na pozemních komunikacích, Veyron je luxusní GT s poněkud přemrštěnou maximálkou. Svoji posádku hýčká maximálním možným pohodlím, což se o obou zmíněných nedá říct ani v nadsázce
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.