Hamann není žádné máslo, umí automobilkám dokázat, že jejich stroje zadelka nedosáhly svého maxima. Tak dokazoval, dokazoval... a dnes tu máme Range Rover Sport s důkazem místo slibů.
Co tedy provedl? Zaměřil se jak na design, tak na vnitřnosti. Zvenčí je jasně patrné snížení celého sportovního kolosu a jeho nové nárazníky. Ty nemají za cíl nic jiného, než opět přidat na mohutnosti. Zaručený vyklízeč levého pruhu dálnice. Na bocích povylezly i blatníky, nové jsou nástavce prahů. Záď se čtyřmi koncovkami a lehce upraveným nárazníkem nikoho nenechá na pochybách kdo ho to vlastně předjel. Sám ďábel. To prozradí i kola o průměru 26 palců s naprosto mizivou výškou pneumatik.
Na zoubek se Hamann podával i motorům. Dieselová 2,7 byla přečipována a dává 225 koní při 4000 ot/min. Točivý moment se vyšplhal na hodnotu 510 Nm a to už v 1900 ot/min. To je o 35 koní a 70 Nm více než v sérii.
Zato žíznivý benzínový osmiválec 4,4 přeplňovaný kompresorem, ten dostal mnohem více. Zásluhu na tom má opět přeprogramování řídící jednotky. Výsledných 475 koní je o 85 více, než nabízí sériový model.
To všechno brzdí kotouče o průměru 380 mm.
Líbí?
zdroj: Hamann
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?