Hamann není žádné máslo, umí automobilkám dokázat, že jejich stroje zadelka nedosáhly svého maxima. Tak dokazoval, dokazoval... a dnes tu máme Range Rover Sport s důkazem místo slibů.
Co tedy provedl? Zaměřil se jak na design, tak na vnitřnosti. Zvenčí je jasně patrné snížení celého sportovního kolosu a jeho nové nárazníky. Ty nemají za cíl nic jiného, než opět přidat na mohutnosti. Zaručený vyklízeč levého pruhu dálnice. Na bocích povylezly i blatníky, nové jsou nástavce prahů. Záď se čtyřmi koncovkami a lehce upraveným nárazníkem nikoho nenechá na pochybách kdo ho to vlastně předjel. Sám ďábel. To prozradí i kola o průměru 26 palců s naprosto mizivou výškou pneumatik.
Na zoubek se Hamann podával i motorům. Dieselová 2,7 byla přečipována a dává 225 koní při 4000 ot/min. Točivý moment se vyšplhal na hodnotu 510 Nm a to už v 1900 ot/min. To je o 35 koní a 70 Nm více než v sérii.
Zato žíznivý benzínový osmiválec 4,4 přeplňovaný kompresorem, ten dostal mnohem více. Zásluhu na tom má opět přeprogramování řídící jednotky. Výsledných 475 koní je o 85 více, než nabízí sériový model.
To všechno brzdí kotouče o průměru 380 mm.
Líbí?
zdroj: Hamann
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.