Hamann není žádné máslo, umí automobilkám dokázat, že jejich stroje zadelka nedosáhly svého maxima. Tak dokazoval, dokazoval... a dnes tu máme Range Rover Sport s důkazem místo slibů.
Co tedy provedl? Zaměřil se jak na design, tak na vnitřnosti. Zvenčí je jasně patrné snížení celého sportovního kolosu a jeho nové nárazníky. Ty nemají za cíl nic jiného, než opět přidat na mohutnosti. Zaručený vyklízeč levého pruhu dálnice. Na bocích povylezly i blatníky, nové jsou nástavce prahů. Záď se čtyřmi koncovkami a lehce upraveným nárazníkem nikoho nenechá na pochybách kdo ho to vlastně předjel. Sám ďábel. To prozradí i kola o průměru 26 palců s naprosto mizivou výškou pneumatik.
Na zoubek se Hamann podával i motorům. Dieselová 2,7 byla přečipována a dává 225 koní při 4000 ot/min. Točivý moment se vyšplhal na hodnotu 510 Nm a to už v 1900 ot/min. To je o 35 koní a 70 Nm více než v sérii.
Zato žíznivý benzínový osmiválec 4,4 přeplňovaný kompresorem, ten dostal mnohem více. Zásluhu na tom má opět přeprogramování řídící jednotky. Výsledných 475 koní je o 85 více, než nabízí sériový model.
To všechno brzdí kotouče o průměru 380 mm.
Líbí?
zdroj: Hamann
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?