Emise, emise, emise, stále dokola to samé. Každá značka se snaží a dělá co může pro to, aby limity nějak ve zdraví přežila. I BMW
Není to poprvé a určitě ani ne naposledy co píšu o tom, že nějaká automobilka musela přidat nový motor či dokonce celou novou modelovou řadu jen kvůli tomu, aby uspokojila nařízení Evropské komise o produkce CO2. BMW, jakožto výrobce luxusnějších a tím i větších vozů, je samozřejmě postiženo také. A hledá jak z toho ven. Co třeba minivozem?
Informace o tom, že „jednička“ nebude tím nejmenším, co budou v Mnichově vyrábět, prosakuje už delší dobu. Nyní dostalo zase o něco málo konkrétnější obraz.
Nový minivůz by měl být postaven na platformě současného Mini, ovšem zmenšené. Současné Mini měří 3,7 metru, zatímco nový model by neměl přesáhnout 3,5 metru. Dostane z něj také náhon na přední nápravu. Pravděpodobně také neponese znak BMW, ostatně i kdyby, není pro něj v modelové řadě už další místo. Leda by to byla nová série O,1...
Bude-li dána projektu zelená, objeví se na trhu někdy v roce 2010. Můžeme očekávat nové kultovní auto ve stylu legendární Isetty, která se prodávala v padesátých letech? Do retrostylu MIni by to zapadalo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.