Emise, emise, emise, stále dokola to samé. Každá značka se snaží a dělá co může pro to, aby limity nějak ve zdraví přežila. I BMW
Není to poprvé a určitě ani ne naposledy co píšu o tom, že nějaká automobilka musela přidat nový motor či dokonce celou novou modelovou řadu jen kvůli tomu, aby uspokojila nařízení Evropské komise o produkce CO2. BMW, jakožto výrobce luxusnějších a tím i větších vozů, je samozřejmě postiženo také. A hledá jak z toho ven. Co třeba minivozem?
Informace o tom, že „jednička“ nebude tím nejmenším, co budou v Mnichově vyrábět, prosakuje už delší dobu. Nyní dostalo zase o něco málo konkrétnější obraz.
Nový minivůz by měl být postaven na platformě současného Mini, ovšem zmenšené. Současné Mini měří 3,7 metru, zatímco nový model by neměl přesáhnout 3,5 metru. Dostane z něj také náhon na přední nápravu. Pravděpodobně také neponese znak BMW, ostatně i kdyby, není pro něj v modelové řadě už další místo. Leda by to byla nová série O,1...
Bude-li dána projektu zelená, objeví se na trhu někdy v roce 2010. Můžeme očekávat nové kultovní auto ve stylu legendární Isetty, která se prodávala v padesátých letech? Do retrostylu MIni by to zapadalo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?