Prodej automobilek Land Rover a Jaguar je poslední dobou čím dál diskutovanějším tématem. A to opravdu celosvětovým, neboť po sprše zpráv z Indie pocházejí nejnovější informace z Ruska.
Zrekapitulujme si několik posledních faktů. Ford je v krizi a aby se z ni vymanil, potřebuje se zbavit některých automobilek, aby získal peníze potřebné k transformaci. Na takový výprodej trh slyší a už při první vlně výprodeje, tenkrát šlo o Aston Martin, bylo plno „zaručených“ zpráv o kupujícím. Nakonec skončil Aston v rukou Davida Richardse, majitele věhlasného Prodrivu, a jeho společníků.
Další na řadě bylo Volvo. To zatím prodáno není, ale spekulace jsou z jedné strany na druhou. BMW, Renault, AB Volvo (výrobce nákladních vozů), ti všichni se měli o Volvo ucházet.
Prozatím se však zájem přesunul na Jaguar a Land Rover. Podle informací indické televize bylo ve čtvrtek jasno, Jaguar i Land Rover měla koupit Tata Motors, jedna z indických automobilek. Poté svoji informaci poopravila s tím, že je Tata zatím jen jedním z vážných kandidátů na koupi. Mezitím však stačily akcie Taty vyletět nahoru o několik procent.
Obě společnosti odmítly informaci komentovat.
Jak je vidět, celá věc je velmi sledovaná, takže není divu, že i včera vyšla zpráva o prodeji. Tentokrát jsou na tahu Rusové, konkrétně magnát Oleg Deripaska, majitel automobilky GAZ. Jako obvykle mluví zdroje o tom, že dohoda je již velmi nablízku.
V čích rukou nakonec obě britské automobilky skončí, to není jasné. Podle vyjádření Fordu je však šance na prodej poměrně vysoká. Na prodej Volva si prý budeme muset počkat trochu déle. Ford navíc nečekaně oznámil za minulý kvartál zisk. Studenou sprchou však bylo to, že do zisku je započítán i příjem z prodeje Aston Martinu. Na trvalý profit si budeme muset ještě počkat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.