Cadillac, typicky americká značka, se uchází o své pozice v Evropě. Podaří se ji to s novými modely a variantami?
Začněme od toho nejmenšího. Tím je aktuálně v sedan BLS, jediná předokolka v nabídce. Vyrábí se od roku 2006 a vypadá to tak, že nebude mít příliš dlouhý život. Jeho nástupce se totiž očekává již v roce 2010 či 2011.
V nabídce by měl přibýt malý sportovní sedan se zadním náhonem založený na platformě Alpha třetí generace. Měl by se prodávat jak v USA, tak i v Evropě a přijít by měl v roce 2011. Zda to bude ona druhá generace BLS, nebo samostatná třída, to zatím není úplně jasné.
O něco větší CTS, které se právě dočkalo druhé generace, se objeví ve všech možných i nemožných karosářských variantách, jako kupé, sedan i kombi.
Poměrně neúspěšný crossover SRX bude v roce 2009 nahrazen menším vozem s označením BRX, stále však půjde o třídu crossover.
Jak roadster XLR, tak obří SUV Escalade budou faceliftovány v roce 2009 a nahrazeny novými modely o 3 roky později.
Zajímavá je i informace o práci na novém vrcholu nabídky, rival pro Mercedes-Benz S, Audi A8 a v tu dobu poměrně nové BMW 7 přijde v roce 2010, přičemž vrcholem nabídky bude dvanáctiválec. Ožije snad koncept sixteen?
Jak vidno, i v Americe se činí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.