Cadillac, typicky americká značka, se uchází o své pozice v Evropě. Podaří se ji to s novými modely a variantami?
Začněme od toho nejmenšího. Tím je aktuálně v sedan BLS, jediná předokolka v nabídce. Vyrábí se od roku 2006 a vypadá to tak, že nebude mít příliš dlouhý život. Jeho nástupce se totiž očekává již v roce 2010 či 2011.
V nabídce by měl přibýt malý sportovní sedan se zadním náhonem založený na platformě Alpha třetí generace. Měl by se prodávat jak v USA, tak i v Evropě a přijít by měl v roce 2011. Zda to bude ona druhá generace BLS, nebo samostatná třída, to zatím není úplně jasné.
O něco větší CTS, které se právě dočkalo druhé generace, se objeví ve všech možných i nemožných karosářských variantách, jako kupé, sedan i kombi.
Poměrně neúspěšný crossover SRX bude v roce 2009 nahrazen menším vozem s označením BRX, stále však půjde o třídu crossover.
Jak roadster XLR, tak obří SUV Escalade budou faceliftovány v roce 2009 a nahrazeny novými modely o 3 roky později.
Zajímavá je i informace o práci na novém vrcholu nabídky, rival pro Mercedes-Benz S, Audi A8 a v tu dobu poměrně nové BMW 7 přijde v roce 2010, přičemž vrcholem nabídky bude dvanáctiválec. Ožije snad koncept sixteen?
Jak vidno, i v Americe se činí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.