Slučování a spojování různých automobilek je ve světě poměrně běžnou záležitostí. Začíná se tak dít i v Číně, která je protkána množstvím malých a málo životaschopných automobileček.
Jedny z nejdůležitějších čínských automobilek, SAIC, neboli Shanghai Automotive Industry Corporation, a NAC, Nanjing Automobile Corporation, ohlásily spolupráci a do budoucna i možné spojení. Zatímco NAC vlastní práva na výrobu Roverů a vyrábí auta pro Fiat, SAIC je největší automobilkou ze země s velkou zdí, je majetkově propojena s Volkswagenem a GM a navíc vlastní většinový podíl v korejském Ssang Yongu.
Díky jejich spojení tak má vzniknout automobilka s roční produkcí přes 2 miliony aut, která bude schopna konkurovat západním vozům. Čínská expanze na západ tak pokračuje. Zatím však především pod hlavičkami jiných automobilek, NAC totiž bude vyrábět část exportní produkce pro Fiat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.