Slučování a spojování různých automobilek je ve světě poměrně běžnou záležitostí. Začíná se tak dít i v Číně, která je protkána množstvím malých a málo životaschopných automobileček.
Jedny z nejdůležitějších čínských automobilek, SAIC, neboli Shanghai Automotive Industry Corporation, a NAC, Nanjing Automobile Corporation, ohlásily spolupráci a do budoucna i možné spojení. Zatímco NAC vlastní práva na výrobu Roverů a vyrábí auta pro Fiat, SAIC je největší automobilkou ze země s velkou zdí, je majetkově propojena s Volkswagenem a GM a navíc vlastní většinový podíl v korejském Ssang Yongu.
Díky jejich spojení tak má vzniknout automobilka s roční produkcí přes 2 miliony aut, která bude schopna konkurovat západním vozům. Čínská expanze na západ tak pokračuje. Zatím však především pod hlavičkami jiných automobilek, NAC totiž bude vyrábět část exportní produkce pro Fiat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.