Slučování a spojování různých automobilek je ve světě poměrně běžnou záležitostí. Začíná se tak dít i v Číně, která je protkána množstvím malých a málo životaschopných automobileček.
Jedny z nejdůležitějších čínských automobilek, SAIC, neboli Shanghai Automotive Industry Corporation, a NAC, Nanjing Automobile Corporation, ohlásily spolupráci a do budoucna i možné spojení. Zatímco NAC vlastní práva na výrobu Roverů a vyrábí auta pro Fiat, SAIC je největší automobilkou ze země s velkou zdí, je majetkově propojena s Volkswagenem a GM a navíc vlastní většinový podíl v korejském Ssang Yongu.
Díky jejich spojení tak má vzniknout automobilka s roční produkcí přes 2 miliony aut, která bude schopna konkurovat západním vozům. Čínská expanze na západ tak pokračuje. Zatím však především pod hlavičkami jiných automobilek, NAC totiž bude vyrábět část exportní produkce pro Fiat.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.