U nás přišla Kia se sedmiletou zárukou a byl z toho poprask. V USA je i sedm let málo, Chrysler nabízí rovnou záruku na celý život. Má to však i nějaký ten háček.
Kia nabízí na svůj cee'd velmi slušnou záruku na 7 let. Díky tomu se stala takovým automobilovým synonymem pro dlouhou záruku. Na svůj lak navíc dává záruku na prorezivění celých 10 let. Není však všechno tak růžové. Záruka se nevztahuje na počet najetých kilometrů jen v prvních třech letech a ve chvíli, kdy po oněch třech letech překročí tachometr číslici 150 000, je po záruce. Navíc 7 let platí jen na určité, povětšinou velmi trvalé části vozu, jakými jsou převodovka a motor, zbytek má jen pětiletou záruku. I zmíněné prorezivění znamená prorezivění skrz plech, ne jen malou korozi. Příjemné však je to, že se záruka přenáší i na další majitele.
U Chrysleru na to jdou jinak. Doživotní záruka, zní to pěkně, že? Potom vězte, že jde opět jen o motor a převodovku. Navíc platí jen za předpokladu, že je v technickém průkazu uveden teprve první majitel, záruka je totiž nepřenosná a druhý majitel může počítat maximálně se zákonnou zárukou, pokud ji stihne. Podmínkou jsou také pravidelné, pětileté návštěvy autorizovaného servisu.
Tato záruka postihne všechno vozy značek Chrysler, Jeep a Dodge vyrobené po 26 červenci. Jde pravděpodobně o reakci na to, že mnoho lidí spekuluje o budoucí kvalitě těchto značek po zahájení spolupráce s čínskou automobilkou Chery. O nabídce této záruky v ČR nemám informace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.