Peugeot 308 RC Z nám toho asi věští mnoho. Možná to bude budoucí kupé. Možná budoucí kupé-kabriolet. A možná i ostrá verze RC. Nechejme se překvapit. Volací heslo zní – opět Frankfurt!
Francouzi design zkrátka umějí a neváhají nás o tom čas od času přesvědčit. Jedním z přesvědčovacích triků jsou koncepty.
Design exteriéru se skládá ze dvou částí. Tu první známe. Viděli jsme ji na Peugeotu 308, který jsme již před měsícem představili zde.
Ta druhá je zajímavější. A-sloupky jsou více skloněny a spolu se zahnutou střechou tvoří typickou siluetu karoserie kupé. Atypická je linka bočních oken, ta se totiž v jednom místě ostře zvedá a vytváří zajímavý prolis. Záď připomíná svým tvarem především kupé-kabriolet, je totiž dost dlouhá na to, aby pobrala celou střechu. O tom však není v tiskové zprávě ani zmínka, co nám tedy Peugeot tají? Střecha je zajímavá sama o sobě. Je v ni prolis, který, podle Peugeotu, nejen dobře vypadá, ale také pomáhá aerodynamice. Tato koncepce je technicky natolik náročná, že znemožnila použití klasického skla, místo něho je vsazen polykarbonát. Malou nutností je použití LE diod na zadních sklech, bez toho by ani koncept nebyl konceptem.
Palubní deska je bez větších změn převzata ze sériového modelu. Zbytek interiéru je však nový. Své místo si vydobyla nová sedadla, která vypadají být laděna poměrně do sportovna. Vůz je koncepce 2+2, takže žádné enormní pohodlí vzadu čekat nemůžeme.
Klenot čeká pod kapotou. Je tam umístěn motor 1,6 THP, tedy přeplňovaný řadový čtyřválec. Podobný je umístěn v modelu 207 RC, tam má ale „pouhých“ 175 koní (128 kW). Zde je vyladěn na celých 218 koní (160 kW) a 280 Nm točivého momentu s tím, že při sepnutí overboostu jich může být až 300. Díky tomu zrychlí tento koncept na stovku za rovných 7 sekund. Brzdou provozu s maximálkou 235 km/h určitě nebude. Při tom všem si však při klidné jízdě vezme jen 6,7 litru benzínu na 100 kilometrů a emise CO2 se pochybují v úrovni 160 g/km. Velmi slušné hodnoty, které vděčí i poměrně nízké hmotnosti, 1,2 tuny.
O bezpeční zabrzdění se starají kotouče Brembo o průměru 360 mm. To vše na discích 245/40 R19 a pneumatikách Michelin Pilot Sport.
Nezbývá se než těšit na uvedení tohoto konceptu v praxi. Až poté uvidíme která z řešení budou zapomenuta a která použita v dalších karoseriích modelové řady 308.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.