Peugeot 308 RC Z nám toho asi věští mnoho. Možná to bude budoucí kupé. Možná budoucí kupé-kabriolet. A možná i ostrá verze RC. Nechejme se překvapit. Volací heslo zní – opět Frankfurt!
Francouzi design zkrátka umějí a neváhají nás o tom čas od času přesvědčit. Jedním z přesvědčovacích triků jsou koncepty.
Design exteriéru se skládá ze dvou částí. Tu první známe. Viděli jsme ji na Peugeotu 308, který jsme již před měsícem představili zde.
Ta druhá je zajímavější. A-sloupky jsou více skloněny a spolu se zahnutou střechou tvoří typickou siluetu karoserie kupé. Atypická je linka bočních oken, ta se totiž v jednom místě ostře zvedá a vytváří zajímavý prolis. Záď připomíná svým tvarem především kupé-kabriolet, je totiž dost dlouhá na to, aby pobrala celou střechu. O tom však není v tiskové zprávě ani zmínka, co nám tedy Peugeot tají? Střecha je zajímavá sama o sobě. Je v ni prolis, který, podle Peugeotu, nejen dobře vypadá, ale také pomáhá aerodynamice. Tato koncepce je technicky natolik náročná, že znemožnila použití klasického skla, místo něho je vsazen polykarbonát. Malou nutností je použití LE diod na zadních sklech, bez toho by ani koncept nebyl konceptem.
Palubní deska je bez větších změn převzata ze sériového modelu. Zbytek interiéru je však nový. Své místo si vydobyla nová sedadla, která vypadají být laděna poměrně do sportovna. Vůz je koncepce 2+2, takže žádné enormní pohodlí vzadu čekat nemůžeme.
Klenot čeká pod kapotou. Je tam umístěn motor 1,6 THP, tedy přeplňovaný řadový čtyřválec. Podobný je umístěn v modelu 207 RC, tam má ale „pouhých“ 175 koní (128 kW). Zde je vyladěn na celých 218 koní (160 kW) a 280 Nm točivého momentu s tím, že při sepnutí overboostu jich může být až 300. Díky tomu zrychlí tento koncept na stovku za rovných 7 sekund. Brzdou provozu s maximálkou 235 km/h určitě nebude. Při tom všem si však při klidné jízdě vezme jen 6,7 litru benzínu na 100 kilometrů a emise CO2 se pochybují v úrovni 160 g/km. Velmi slušné hodnoty, které vděčí i poměrně nízké hmotnosti, 1,2 tuny.
O bezpeční zabrzdění se starají kotouče Brembo o průměru 360 mm. To vše na discích 245/40 R19 a pneumatikách Michelin Pilot Sport.
Nezbývá se než těšit na uvedení tohoto konceptu v praxi. Až poté uvidíme která z řešení budou zapomenuta a která použita v dalších karoseriích modelové řady 308.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?