Mitsubishi je automobilka, která čas od času představuje zajímavé koncepty. Ve Frankfurtu jim do sbírky přibude jeden, poměrně životaschopný...
Concept cX je studie malého crossoveru, kompaktního SUV, který má za cíl zajistit požadavky kupujících a při tom se nezřeknout ani ekologické stopy. Pod kapotou totiž rachtá 1,8 litru velký čtyřválcový diesel, který splňuje emisní normu Euro 5 a to díky turbodmychadlu s proměnnou geometrií, oxidačnímu katalyzátoru a filtru pevných částic. Vše doplňuje nová dvouspojková převodovka SST. Výkon jde na všechna čtyři kola přes elektronický pohon všech kol.
Jak velí móda, i interiér je vyroben ze zelených, tedy ekologických materiálů.
Celý kompaktní vůz na délku měří jen 4100 mm, tedy asi o 10 centimetrů více než Fabia. To z něho činí ještě větším adeptem na titul „městské SUV“. Pro snadnější skládání a nakládání nákladu budou k dispozici dělené zadní dveře.
Na reálnou studii si budeme muset počkat až do Frankfurtu, zatím mohu sloužit jen skicou.
zdroj: Mitsubishi
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?