Letošní rok, zdá se, bude rok automobilky úspěšný. Další automobilkou, která hlásí prodejní úspěchy, je Bentley.
Maserati se po sedmnácti letech vrátilo do zisku, o tom jsme psali zde. Bentley tyto problémy sice nemá, ale i přesto stojí navýšení jeho prodejů za zmínku. Je totiž poměrně vysoké.
O téměř 20 % se podařilo zvednout prodeje oproti minulému prvnímu půlroku. Celkem se podařilo prodat 5600 nových vozů, což vyneslo obrat 739 milionů Euro. Jeden vůz tak v průměru stál 132 tisíc Euro, neboli 3,7 milionu korun. Zisk dosáhl 85 milionů Euro, což znamená, že na jednom voze automobilka vydělala asi půlmilion korun (15 tisíc Euro).
Za všechno může především ucelená nabídka včetně poměrně nového kabrioletu GTC a pomohla tomu i pětisetkusová série kupé Brooklands. Nabídka dále obsahuje kupé Continental GT, který je ze stejné líhně jako GTC, sedan Flying Spur a luxusnější sedan Arnage, kabriolet Azure a zmiňované kupé Brooklands.
I vzhledem k tomu, že v ČR je oficiální zastoupení, prodalo se u nás letos již 17 vozů této značky, což však představuje meziroční pokles o 3 vozy.
zdroj: Bentley
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.