Mini kupé je ikonou mezi kompaktními vozy se sportovním duchem. I proto se mnoho společností pokouší o tuning tohoto modelu a prozatím poslední v této řadě je firma Iacono Designs.
Za touto firmou se skrývá renomovaný designér Joe Iacono, který spolu se známým tvůrcem nadupaných autíček Rickem Leosem ze společnosti Autocraft of Torrance pracoval na projektu, jehož tématem bylo úsloví "Malý a přitom velký". Projekt Airborne je vlastně zkouškou, jak navrhnout jedno z nejvýkonnějších Mini na světě. Základem se stal model Cooper S, ketrý se vyráběl v letech 2002-2006 (R53).
Ten prošel v posledních dvou letech rozsáhlými změnami, které mají nově definovat, jak rychlé a dobré může takto malé auto být. Dokonce by v Americe mělo v jistém smyslu založit zcela novou kategorii vozů. První koncept, tedy koncept Airborne #001, velice zaujal motoristická média a tak se tým designérů rozhodl do budoucna pracovat i na úpravě aktuálního modelu Mini, tedy verzi R56. Koncepty vozů Airborne používají ty nejkvalitnější a nejstylovější díly, které jsou pro Mini dostupné, a současně jde i o Mini nejvýkonnější.
Zdroj: Iacono Designs
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?