Okurková sezóna je v plném proudu a o čem jiném v této době psát, než o okurkách? Jsme ale na serveru autoroad.cz a proto u těch okurek zabrusme trochu do teritoria aut. Jaké auto je nejlepší na okurky?
Co potřebuje takový farmář k tomu, aby mohl ve svém voze vozit dostatečné množství okurek a který vůz bude pro takovou přepravu nejvhodnější? Tyto otázky se pokusím zodpovědět v dnešním článku. Nebudu se však dívat po dodávkách, ale po autech věru osobních.
Jaké vlastnosti by měl vykazovat vůz vhodný na okurky? Průměrná salátová okurka, jak jsem se dozvěděl z rozsáhlého průzkumu mezi farmáři na jihu Moravy, má hmotnost přibližně 400-500 gramů a její objem dosahuje podobných hodnot, tedy asi 0,5 dm3. To je poměrně dost, proto potřebuje pravý farmář ke svému úspěšnému okurkaření ve svém voze dva základní parametry. Velikost kufru a maximální užitečnou hmotnost. Čím větší, tím lepší.
Lze říci, že vysloveně nevhodnými jsou pro farmaření fanoušci značky Ferrari. Především vlastní-li nějaký kus s motorem uprostřed, poslední dobou například F430. Jakýkoliv větší zavazadlový prostor totiž postrádá a jediné místo pro uskladnění natrhaných zelených hadovek tak zůstává na sedadle spolujezdce. Zde je ovšem nebezpečí toho, že při ostřeji projeté zátočině zůstane i chudák farmář v záplavě zeleného plodu. Lépe na tom budou majitelé modelu 612 Scaglietti. Ti totiž mohou využíti jak zavazadlového prostoru v zádi, tak i zadních sedadel. Vzhledem k tomu, že jsem nenalezl žádné údaje o maximální hmotnosti nákladu, nevím, mohu-li tento vůz doporučit pro farmaření.
Na tomto místě musím politovat jmenovitě Richarda Chlada, majitele Maserati MC12, Radima Passera, majitele Bugatti Veyron, a Romana Čechmánka, majitele Porsche Carrery GT. Bohužel, ani jednomu z těchto mužů nedoporučím podnikat v okurkách, neb by je jaksi neměli čím vozit.
Fanoušci značky Porsche jsou na tom o poznání lépe. Porsche jako kdyby vyslyšelo volání zahrádkářů a pustilo na trh vůz pro ně přímo stvořený, model Cayenne. Velmi vysoká užitečná hmotnost dovolí lehkému řidiči převézt až téměř 1600 okurek. Ty se v případě sklopených sedadel do vozu naskládají velmi snadno, vlastně ještě nebude vůbec plno, ale hmotnost je hmotnost.
Co třeba britské monstrum Range Rover Sport TD V8 HSE? Ani to není vhodným okurkářským přibližovadlem. Místa by nepochybně bylo dosti, jenže to by musel uvézt více, než mizerných 700 okurek a to i v případě, kdy řidič, tady snad spíše řidička bude vážit jen 55 kilo.
Pojďme teď na nějaké vozy, které by se zdály již více okurkářské. Co třeba Dacia Logan MCV? Její prostor je více než dostatečný, ale více než 1000 okurek neuzvedne pružení.
A co domácí automobilka, Škoda? Roomster vypadá robustně, dokáže sklápět sedadla a vytvořit tak dost místa pro polovinu pole. Jenže málo platné, 900 okurek a šmitec. Mnohem lépe je na tom Octavia druhé generace. Ta totiž na svá bedra dokáže naložit až 1200 okurek a to i s řidičem. O místo nemějme strach, Octavia je svým kufrem pověstná.
V zájmu všech zahrádkářů, pěstitelů, skleníkářů a jiných farmářů jsem hledal v širé dáli internetu, nikde jsem však na onen vysněný okurkářský vůz nenašel. Německý Cayenne je svým nákladem všechny hravě přebil. Co tedy doporučit zájemcům o pěstování okurek? Máte tři možnosti. Buď zainvestujete do Porsche Cayenne, nebo budete jezdit na otočky s menším nákladem. No a ti pragmatičtější zakoupí dodávku. Proč to však dělat snadno, když to jde i složitě, že?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.