Okurková sezóna je v plném proudu a o čem jiném v této době psát, než o okurkách? Jsme ale na serveru autoroad.cz a proto u těch okurek zabrusme trochu do teritoria aut. Jaké auto je nejlepší na okurky?
Co potřebuje takový farmář k tomu, aby mohl ve svém voze vozit dostatečné množství okurek a který vůz bude pro takovou přepravu nejvhodnější? Tyto otázky se pokusím zodpovědět v dnešním článku. Nebudu se však dívat po dodávkách, ale po autech věru osobních.
Jaké vlastnosti by měl vykazovat vůz vhodný na okurky? Průměrná salátová okurka, jak jsem se dozvěděl z rozsáhlého průzkumu mezi farmáři na jihu Moravy, má hmotnost přibližně 400-500 gramů a její objem dosahuje podobných hodnot, tedy asi 0,5 dm3. To je poměrně dost, proto potřebuje pravý farmář ke svému úspěšnému okurkaření ve svém voze dva základní parametry. Velikost kufru a maximální užitečnou hmotnost. Čím větší, tím lepší.
Lze říci, že vysloveně nevhodnými jsou pro farmaření fanoušci značky Ferrari. Především vlastní-li nějaký kus s motorem uprostřed, poslední dobou například F430. Jakýkoliv větší zavazadlový prostor totiž postrádá a jediné místo pro uskladnění natrhaných zelených hadovek tak zůstává na sedadle spolujezdce. Zde je ovšem nebezpečí toho, že při ostřeji projeté zátočině zůstane i chudák farmář v záplavě zeleného plodu. Lépe na tom budou majitelé modelu 612 Scaglietti. Ti totiž mohou využíti jak zavazadlového prostoru v zádi, tak i zadních sedadel. Vzhledem k tomu, že jsem nenalezl žádné údaje o maximální hmotnosti nákladu, nevím, mohu-li tento vůz doporučit pro farmaření.
Na tomto místě musím politovat jmenovitě Richarda Chlada, majitele Maserati MC12, Radima Passera, majitele Bugatti Veyron, a Romana Čechmánka, majitele Porsche Carrery GT. Bohužel, ani jednomu z těchto mužů nedoporučím podnikat v okurkách, neb by je jaksi neměli čím vozit.
Fanoušci značky Porsche jsou na tom o poznání lépe. Porsche jako kdyby vyslyšelo volání zahrádkářů a pustilo na trh vůz pro ně přímo stvořený, model Cayenne. Velmi vysoká užitečná hmotnost dovolí lehkému řidiči převézt až téměř 1600 okurek. Ty se v případě sklopených sedadel do vozu naskládají velmi snadno, vlastně ještě nebude vůbec plno, ale hmotnost je hmotnost.
Co třeba britské monstrum Range Rover Sport TD V8 HSE? Ani to není vhodným okurkářským přibližovadlem. Místa by nepochybně bylo dosti, jenže to by musel uvézt více, než mizerných 700 okurek a to i v případě, kdy řidič, tady snad spíše řidička bude vážit jen 55 kilo.
Pojďme teď na nějaké vozy, které by se zdály již více okurkářské. Co třeba Dacia Logan MCV? Její prostor je více než dostatečný, ale více než 1000 okurek neuzvedne pružení.
A co domácí automobilka, Škoda? Roomster vypadá robustně, dokáže sklápět sedadla a vytvořit tak dost místa pro polovinu pole. Jenže málo platné, 900 okurek a šmitec. Mnohem lépe je na tom Octavia druhé generace. Ta totiž na svá bedra dokáže naložit až 1200 okurek a to i s řidičem. O místo nemějme strach, Octavia je svým kufrem pověstná.
V zájmu všech zahrádkářů, pěstitelů, skleníkářů a jiných farmářů jsem hledal v širé dáli internetu, nikde jsem však na onen vysněný okurkářský vůz nenašel. Německý Cayenne je svým nákladem všechny hravě přebil. Co tedy doporučit zájemcům o pěstování okurek? Máte tři možnosti. Buď zainvestujete do Porsche Cayenne, nebo budete jezdit na otočky s menším nákladem. No a ti pragmatičtější zakoupí dodávku. Proč to však dělat snadno, když to jde i složitě, že?
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.