Nové Twingo se prodává docela dobře, tak proč nepomýšlet na nové karosářské varianty? Nevyužít vlny by přece byla škoda. Můžeme tedy čekat další variace a motory. Tady je jedna z nich.
Každá automobilka, která má alespoň minimální zájem na vlastní prosperitě, se snaží z každého úspěšného modelu „vytřískat“ maximum. Renaultu na tom samozřejmě záleží, zvláště když se v současné době jeho prodeje celkově lehce propadají. Twingo vypadá úspěšně a proto i ono dostane množství variant. Kupříkladu coupé-cabrio.
Již na nadcházejícím Autosalonu ve Frankfurtu bude k vidění studie malého kupátka se skládací střechou od Renalutu. Jeho koncepce se velmi liší od současných vozů s touto karoserií, bude se snad více blížit k označení targa. Proč?
Sportovně a dravě vyhlížející vůz se totiž dočká ojedinělého způsobu skládání, střecha bude jednodílná a upevněná na velkém kloubu za sedadly. Stažení bude probíhat tak, že se onen kus střechy se jen elegantně protočí do kufru. Jednoduché, konstrukčně nenáročné a rychlé řešení. Zmizí však díky němu dvě zadní sedadla.
Řekl bych, že tohle je další novinka, díky které se můžeme těšit na Frankfurt.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.