Na novou pětistovku spustil Fiat řádnou mediální masáž a tím i značné očekávání ještě dlouho před představením a začátkem prodejů. Jak je vidno, vyplácí se to.
Po letech tápaní a nízké prosperity je Fiat z toho všeho venku a řeší jiné problémy. Mnohem příjemnější problémy. Nestíhá totiž vyrábět.
Nová generace Fiatu 500 se představila před pár týdny a již nyní je produkce na tento rok téměř vyprodána. Tím hůř, že Fiat svoji pětistovku prodává zatím jenom na dvou trzích, ve Francii a samozřejmě i rodné Itálii. Plánovaná produkce 67 000 je téměř pryč, 57 tisíc kusů je již zarezervováno, z toho celých 10 000 vozů bylo pryč již v prvním dni. To je opravdu nebývalý zájem.
Fiat tak hledá nové výrobní prostory, které by pomohly pokrýt objednávky. Bylo by potřeba letos vyrobit dalších 20 000 vozů.
Pravděpodobně bude vylepšena stávající továrna v polském Tychy. V současné době je produkce plánována tak, že v příštím roce má vyjet z bran závodu 140 000 pětistovek. V roce 2009 je plánován příchod Fordu Ka, což je sesterský vůz pětistovky, takže uvidíme, co udělá s prodeji ten. Zatím je jasné, že zářijové rozšíření nabídky do dalších zemí bude znamenat to, že čekací doby budou velmi dlouhé.
Vypadá to tak, že Fiat má zaděláno na další legendu. A co teprve jestli přijdou další karosářské varianty, o kterých jsme psali zde?
zdroj: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.