Na novou pětistovku spustil Fiat řádnou mediální masáž a tím i značné očekávání ještě dlouho před představením a začátkem prodejů. Jak je vidno, vyplácí se to.
Po letech tápaní a nízké prosperity je Fiat z toho všeho venku a řeší jiné problémy. Mnohem příjemnější problémy. Nestíhá totiž vyrábět.
Nová generace Fiatu 500 se představila před pár týdny a již nyní je produkce na tento rok téměř vyprodána. Tím hůř, že Fiat svoji pětistovku prodává zatím jenom na dvou trzích, ve Francii a samozřejmě i rodné Itálii. Plánovaná produkce 67 000 je téměř pryč, 57 tisíc kusů je již zarezervováno, z toho celých 10 000 vozů bylo pryč již v prvním dni. To je opravdu nebývalý zájem.
Fiat tak hledá nové výrobní prostory, které by pomohly pokrýt objednávky. Bylo by potřeba letos vyrobit dalších 20 000 vozů.
Pravděpodobně bude vylepšena stávající továrna v polském Tychy. V současné době je produkce plánována tak, že v příštím roce má vyjet z bran závodu 140 000 pětistovek. V roce 2009 je plánován příchod Fordu Ka, což je sesterský vůz pětistovky, takže uvidíme, co udělá s prodeji ten. Zatím je jasné, že zářijové rozšíření nabídky do dalších zemí bude znamenat to, že čekací doby budou velmi dlouhé.
Vypadá to tak, že Fiat má zaděláno na další legendu. A co teprve jestli přijdou další karosářské varianty, o kterých jsme psali zde?
zdroj: Fiat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.