Značka Maserati je sice v automobilové světě pojem, bohužel ani to ji nestačilo k tomu, aby prosperovala. Blýská se na lepší časy?
2004 – ztráta 188 milionů. 2005 – ztráta 85 milionů. 2006 – ztráta 34 milionů, to vše v Eurech. O čem mluvím? Jde o ztráty automobilky Maserati v posledních letech. Jak je vidno, ztráta stále klesala poté by logicky měl následovat zisk. Vypadá to, že se tak právě stalo.
Za druhé čtvrtletí letošního roku totiž Maserati oznámilo zisk jednoho milionu Euro, což je, oproti ztrátě 7 milionů ze stejného období roku 2006, pokrok. Vedlo k tomu navýšení prodeje o jednu desetinu.
Za všechno může především zvýšený zájem o luxusní sedan Quattroporte, kterému byla nedávno uvedena automatická převodovka, o kterou je zájem především v USA. Navíc trh očekává a rezervuje čtyřdveřové kupé GranTurismo, které se začne prodávat v nejbližší době.
Loni byla produkce Matserati 5600 vozů, letos se očekává již 7600 kusů a na příští rok je v plánu produkce 8000 vozů s trojzubcem ve znaku. Vzhledem k tomu, že za prvních 6 měsíců se podařilo prodat 3700 aut, má k tomuto cíli Maserati dobře našlápnuto.
zdroj: Maserati
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?