Značka Maserati je sice v automobilové světě pojem, bohužel ani to ji nestačilo k tomu, aby prosperovala. Blýská se na lepší časy?
2004 – ztráta 188 milionů. 2005 – ztráta 85 milionů. 2006 – ztráta 34 milionů, to vše v Eurech. O čem mluvím? Jde o ztráty automobilky Maserati v posledních letech. Jak je vidno, ztráta stále klesala poté by logicky měl následovat zisk. Vypadá to, že se tak právě stalo.
Za druhé čtvrtletí letošního roku totiž Maserati oznámilo zisk jednoho milionu Euro, což je, oproti ztrátě 7 milionů ze stejného období roku 2006, pokrok. Vedlo k tomu navýšení prodeje o jednu desetinu.
Za všechno může především zvýšený zájem o luxusní sedan Quattroporte, kterému byla nedávno uvedena automatická převodovka, o kterou je zájem především v USA. Navíc trh očekává a rezervuje čtyřdveřové kupé GranTurismo, které se začne prodávat v nejbližší době.
Loni byla produkce Matserati 5600 vozů, letos se očekává již 7600 kusů a na příští rok je v plánu produkce 8000 vozů s trojzubcem ve znaku. Vzhledem k tomu, že za prvních 6 měsíců se podařilo prodat 3700 aut, má k tomuto cíli Maserati dobře našlápnuto.
zdroj: Maserati
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.