Toyota s technologií Plug-In - povoleno

ar1, 26. července 2007, 00:33 Google+

Toyota včera oznámila, že vyvinula vůz s hybridním pohonem umožňující dobíjení přímo z elektrické sítě a stává se tak prvním výrobcem, který drží osvědčení k používání takového vozu na veřejných komunikacích v Japonsku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Automobil značky TOYOTA Plug-in HV – s povolením k jízdě na veřejných komunikacích od japonského Ministerstva zemědělství, infrastruktury a dopravy – používá (podobně jako dříve vyvinuté hybridní vozy Toyota) benzínový spalovací motor v kombinaci s elektromotorem. Díky vyšší kapacitě akumulátorů má však tento vůz delší jízdní dosah při jízdě pouze s elektromotorem a dobíjení akumulátorů bylo navíc upraveno tak, aby uživatel mohl vůz dobíjet přímo z elektrického zdroje v domácnosti. Takto vylepšený vůz může efektivněji fungovat v čistě elektrickém režimu bez použití spalovacího motoru, například při krátkých jízdách po městě. Výsledné zlepšení účinnosti znamená méně emisí CO2 a nižší spotřebu fosilních paliv, a tak i nižší míru znečištění ovzduší. Dobíjení akumulátorů na noční el. proud také znamená nižší provozní náklady, což pro uživatele znamená další finanční výhodu.

Některé otázky v oblasti vývoje vozů s čistě elektrickým pohonem zůstávají nedořešeny, např. omezený jízdní dosah a vysoké náklady. TMC nicméně vnímá hybridní vozy s možností dobíjení přímo z el.sítě jako slibnou technologii, kdy elektřina může automobilům sloužit jako životaschopný zdroj energie, a bude se zasazovat o další vývoj těchto vozů představujících klíčovou technologii v oblasti ochrany životního prostředí.

TMC se chystá zahájit testy osmi vozů TOYOTA Plug-in HV na veřejných komunikacích v Japonsku, kde ověří jejich akční rádius s čistě elektrickým pohonem a optimální kapacitu akumulátorů pro tyto vozy. Mezitím poskytne vládním organizacím údaje pro nadefinování metodologie testování emisí a spotřeby paliva, se zvážením opatření TMC na podporu hybridních vozů dobíjených z el. sítě a využití elektřiny k jejich pohonu. Společnost rovněž plánuje provést testy vozů TOYOTA Plug-in HV na veřejných komunikacích ve Spojených státech a Evropě.

 

Hlavní technické parametry: Toyota Plug-in HV

Vůz

Označení

TOYOTA Plug-in HV

Délka/šířka/výška

4 445 / 1 725 / 1 490 mm

Hmotnost

1 360 kg

Počet míst

5 osob

Parametry pro režim elektrického pohonu

Dojezdová vzdálenost

13 km v japonském testovacím cyklu 10-15

Nejvyšší rychlost vozidla

100 km/h

Motor

Zdvihový objem

1 496 ccm

Nejvyšší výkon

56 kW (76 k) / 5 000 ot./min.

Nejvyšší točivý moment

110 N.m / 4 000 ot./min.

Motor

Typ

Synchronní motor AC

Nejvyšší výkon

50 kW (68 k) / 1 200 až 1 540 ot./min.

Nejvyšší točivý moment

400 N.m / 0 až 1 200 ot./min.

Sekundární akumulátor

Typ

Nikl-metal-hydrid

Kapacita

13 Ah (6,5 Ah x 2)

Jmenovité napětí

202 V

Systém celkem

Nejvyšší výkon*

100 kW (136 k)

Napětí

202 až 500 V

Dobíjení akumulátorů

Zdroj

Elektrická síť v domácnosti

Nabíjecí doba

1 až 1,5 h (200 V), 3 až 4 h (100 V)

*Na základě výpočtů TMC; výkon dosažitelný systémem pohonu s využitím spalovacího motoru i elektromotoru (výkon elektromotoru závisí na stavu nabití akumulátorů)

Toyota Motor Czech

Vytisknout

Diskuze: Toyota s technologií Plug-In - povoleno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Roomster

Roomster Family Tour skončila

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud