Volvo je průkopníkem technologie Flexifuel, tedy spalování bioethanolu, v Evropě, zvláště v „rodném“ Švédsku. Nyní představuje další, zatím nejsilnější agregát této ekologické a flexibilní rodiny.
V první polovině roku 2008 se v nabídce Volva objeví již třetí motor, který umí spalovat alternativní palivo E85. Bude to pětiválec 2,5 litru o maximálním výkonu 200 koní, který se bude montovat do modelů V70 a S80. V obou navíc bude k dispozici i menší, dvoulitrový agregát.
Co to tedy znamená, Volvo bude díky nabídce tří motorů Flexifuel, 1,8F s výkonem 125 koní (92 kW), 2,0F o 145 koních (107 kW) a 2,5F, schopna pokrýt pět svých modelových řad těmito motory. Bude to Volvo C30, S40, V50, V70 a S80.
Výhoda Flexifuelu je ta, že není třeba příliš upravovat motory pro to, aby mohl být využíván. Je třeba jen vyměnit některé materiály v palivovém potrubí, neboť ethanol více podporuje korozi, je třeba lehce upravit vstřikovače a samozřejmě i „poštelovat“ software. Ve výsledku je možné jezdit na téměř libovolnou kombinaci benzínu a lihu, přičemž koncentrace lihu může být 0-85%. Všechno CO2, které motor při spálení vypustí je zachyceno rostlinami při jejich pěstování, je tedy v podstatě čistý.
Mimo Švédska se motory Flexifuel prodávají i ve Francii, Švýcarsku, Německu či Rakousku, dohromady se tak očekává, že bude prodáno přes 10 000 vozů se značkou Flexifuel.
zdroj: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.