Volvo je průkopníkem technologie Flexifuel, tedy spalování bioethanolu, v Evropě, zvláště v „rodném“ Švédsku. Nyní představuje další, zatím nejsilnější agregát této ekologické a flexibilní rodiny.
V první polovině roku 2008 se v nabídce Volva objeví již třetí motor, který umí spalovat alternativní palivo E85. Bude to pětiválec 2,5 litru o maximálním výkonu 200 koní, který se bude montovat do modelů V70 a S80. V obou navíc bude k dispozici i menší, dvoulitrový agregát.
Co to tedy znamená, Volvo bude díky nabídce tří motorů Flexifuel, 1,8F s výkonem 125 koní (92 kW), 2,0F o 145 koních (107 kW) a 2,5F, schopna pokrýt pět svých modelových řad těmito motory. Bude to Volvo C30, S40, V50, V70 a S80.
Výhoda Flexifuelu je ta, že není třeba příliš upravovat motory pro to, aby mohl být využíván. Je třeba jen vyměnit některé materiály v palivovém potrubí, neboť ethanol více podporuje korozi, je třeba lehce upravit vstřikovače a samozřejmě i „poštelovat“ software. Ve výsledku je možné jezdit na téměř libovolnou kombinaci benzínu a lihu, přičemž koncentrace lihu může být 0-85%. Všechno CO2, které motor při spálení vypustí je zachyceno rostlinami při jejich pěstování, je tedy v podstatě čistý.
Mimo Švédska se motory Flexifuel prodávají i ve Francii, Švýcarsku, Německu či Rakousku, dohromady se tak očekává, že bude prodáno přes 10 000 vozů se značkou Flexifuel.
zdroj: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.