Volvo je průkopníkem technologie Flexifuel, tedy spalování bioethanolu, v Evropě, zvláště v „rodném“ Švédsku. Nyní představuje další, zatím nejsilnější agregát této ekologické a flexibilní rodiny.
V první polovině roku 2008 se v nabídce Volva objeví již třetí motor, který umí spalovat alternativní palivo E85. Bude to pětiválec 2,5 litru o maximálním výkonu 200 koní, který se bude montovat do modelů V70 a S80. V obou navíc bude k dispozici i menší, dvoulitrový agregát.
Co to tedy znamená, Volvo bude díky nabídce tří motorů Flexifuel, 1,8F s výkonem 125 koní (92 kW), 2,0F o 145 koních (107 kW) a 2,5F, schopna pokrýt pět svých modelových řad těmito motory. Bude to Volvo C30, S40, V50, V70 a S80.
Výhoda Flexifuelu je ta, že není třeba příliš upravovat motory pro to, aby mohl být využíván. Je třeba jen vyměnit některé materiály v palivovém potrubí, neboť ethanol více podporuje korozi, je třeba lehce upravit vstřikovače a samozřejmě i „poštelovat“ software. Ve výsledku je možné jezdit na téměř libovolnou kombinaci benzínu a lihu, přičemž koncentrace lihu může být 0-85%. Všechno CO2, které motor při spálení vypustí je zachyceno rostlinami při jejich pěstování, je tedy v podstatě čistý.
Mimo Švédska se motory Flexifuel prodávají i ve Francii, Švýcarsku, Německu či Rakousku, dohromady se tak očekává, že bude prodáno přes 10 000 vozů se značkou Flexifuel.
zdroj: Volvo
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?