O plánech Porsche na výrobu hybridních automobilů se ví už dlouho. Až v nyní však tato snaha dostává konkrétní rysy.
Zákon je zákon a ten je neúprosný. Všechny automobily se ho bojí a to včetně Porsche. Evropská unie nařídila průměrnou produkci CO2 v řádu 130 gramů na ujetý kilometr, což je pro výrobce sportovních vozů, nově i SUV a v budoucnu i velkých sedanů, nesplnitelné. Velmi podobný je problém v USA, kde Senátem prošel návrh na razantní snížení spotřeby. I přesto se však snaží. Diesel pod kapotou nechtějí, tak na to jsou hybridem.
První zaručené zprávy, které hovořily o nákupu technologie od Toyoty jsou passé. Porsche do toho jde samo, pouze v doprovodu Volkswagenu a Audi, se kterými je vlastnicky provázáno. Jako první by se měl hybrid objevit ve velkém SUV Cayenne a to v roce 2010. Zde je totiž přírůstek na hmotnosti nejméně patrný. Dále by měl následovat sedan Panamera a dále... to je zatím otázkou.
Benzínové Cayenne této doby se jen těžko dostane pod hranici 13 litrů na 100 km. Hybridní verze v současné době jede už za 10 a cílem je stlačit spotřebu až na hranici 8,9 litru. Mějme však na paměti, že hybridní auto přibere díky celému systému o více než metrák.
Také se nepotvrdily informace o tom, že má být použit motor 3,6 FSI.
Z hybridu Porsche budou samozřejmě profitovat i automobilky koncernu Volkswagen, neboť Porsche je jeho částečným vlastníkem. Je pravděpodobné, že hybridní ústrojí se objeví v Audi Q7 a příští generaci Touaregu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?