Cayennsky a hybridně již za dva roky

Marek Litzman, 25. července 2007, 10:46 Google+

O plánech Porsche na výrobu hybridních automobilů se ví už dlouho. Až v nyní však tato snaha dostává konkrétní rysy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cayenne

Cayenne | foto: Porsche

Sdílejte článek

Zákon je zákon a ten je neúprosný. Všechny automobily se ho bojí a to včetně Porsche. Evropská unie nařídila průměrnou produkci CO2 v řádu 130 gramů na ujetý kilometr, což je pro výrobce sportovních vozů, nově i SUV a v budoucnu i velkých sedanů, nesplnitelné. Velmi podobný je problém v USA, kde Senátem prošel návrh na razantní snížení spotřeby. I přesto se však snaží. Diesel pod kapotou nechtějí, tak na to jsou hybridem.

První zaručené zprávy, které hovořily o nákupu technologie od Toyoty jsou passé. Porsche do toho jde samo, pouze v doprovodu Volkswagenu a Audi, se kterými je vlastnicky provázáno. Jako první by se měl hybrid objevit ve velkém SUV Cayenne a to v roce 2010. Zde je totiž přírůstek na hmotnosti nejméně patrný. Dále by měl následovat sedan Panamera a dále... to je zatím otázkou.

Benzínové Cayenne této doby se jen těžko dostane pod hranici 13 litrů na 100 km. Hybridní verze v současné době jede už za 10 a cílem je stlačit spotřebu až na hranici 8,9 litru. Mějme však na paměti, že hybridní auto přibere díky celému systému o více než metrák.

Také se nepotvrdily informace o tom, že má být použit motor 3,6 FSI.

Z hybridu Porsche budou samozřejmě profitovat i automobilky koncernu Volkswagen, neboť Porsche je jeho částečným vlastníkem. Je pravděpodobné, že hybridní ústrojí se objeví v Audi Q7 a příští generaci Touaregu.

Vytisknout

Diskuze: Cayennsky a hybridně již za dva roky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz

Motor DiesOtto – bude motorová revoluce?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud