O plánech Porsche na výrobu hybridních automobilů se ví už dlouho. Až v nyní však tato snaha dostává konkrétní rysy.
Zákon je zákon a ten je neúprosný. Všechny automobily se ho bojí a to včetně Porsche. Evropská unie nařídila průměrnou produkci CO2 v řádu 130 gramů na ujetý kilometr, což je pro výrobce sportovních vozů, nově i SUV a v budoucnu i velkých sedanů, nesplnitelné. Velmi podobný je problém v USA, kde Senátem prošel návrh na razantní snížení spotřeby. I přesto se však snaží. Diesel pod kapotou nechtějí, tak na to jsou hybridem.
První zaručené zprávy, které hovořily o nákupu technologie od Toyoty jsou passé. Porsche do toho jde samo, pouze v doprovodu Volkswagenu a Audi, se kterými je vlastnicky provázáno. Jako první by se měl hybrid objevit ve velkém SUV Cayenne a to v roce 2010. Zde je totiž přírůstek na hmotnosti nejméně patrný. Dále by měl následovat sedan Panamera a dále... to je zatím otázkou.
Benzínové Cayenne této doby se jen těžko dostane pod hranici 13 litrů na 100 km. Hybridní verze v současné době jede už za 10 a cílem je stlačit spotřebu až na hranici 8,9 litru. Mějme však na paměti, že hybridní auto přibere díky celému systému o více než metrák.
Také se nepotvrdily informace o tom, že má být použit motor 3,6 FSI.
Z hybridu Porsche budou samozřejmě profitovat i automobilky koncernu Volkswagen, neboť Porsche je jeho částečným vlastníkem. Je pravděpodobné, že hybridní ústrojí se objeví v Audi Q7 a příští generaci Touaregu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.