O plánech Porsche na výrobu hybridních automobilů se ví už dlouho. Až v nyní však tato snaha dostává konkrétní rysy.
Zákon je zákon a ten je neúprosný. Všechny automobily se ho bojí a to včetně Porsche. Evropská unie nařídila průměrnou produkci CO2 v řádu 130 gramů na ujetý kilometr, což je pro výrobce sportovních vozů, nově i SUV a v budoucnu i velkých sedanů, nesplnitelné. Velmi podobný je problém v USA, kde Senátem prošel návrh na razantní snížení spotřeby. I přesto se však snaží. Diesel pod kapotou nechtějí, tak na to jsou hybridem.
První zaručené zprávy, které hovořily o nákupu technologie od Toyoty jsou passé. Porsche do toho jde samo, pouze v doprovodu Volkswagenu a Audi, se kterými je vlastnicky provázáno. Jako první by se měl hybrid objevit ve velkém SUV Cayenne a to v roce 2010. Zde je totiž přírůstek na hmotnosti nejméně patrný. Dále by měl následovat sedan Panamera a dále... to je zatím otázkou.
Benzínové Cayenne této doby se jen těžko dostane pod hranici 13 litrů na 100 km. Hybridní verze v současné době jede už za 10 a cílem je stlačit spotřebu až na hranici 8,9 litru. Mějme však na paměti, že hybridní auto přibere díky celému systému o více než metrák.
Také se nepotvrdily informace o tom, že má být použit motor 3,6 FSI.
Z hybridu Porsche budou samozřejmě profitovat i automobilky koncernu Volkswagen, neboť Porsche je jeho částečným vlastníkem. Je pravděpodobné, že hybridní ústrojí se objeví v Audi Q7 a příští generaci Touaregu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?