Bmw pokračuje ve svém programu EfficientDynamics, který je symbolem moderní technologie ve vozech Bmw, dalším novinka se objeví pod kapotou jednoho z nejprodávanějších SAV – modelu X3.
Budoucnost pohonných jednotek mění nečekaně svůj směr, už žádné vysokoobjemové motory, ale naopak nízkoobjemové s přeplňováním, to je recept jak redukovat emise výfukových plynů a snížit tak znečištění životního prostředí. Pro některé skalní příznivce objemných a výkonných agregátu je to možná rána pod pás, ale věřte, že i z relativně malého objemu se dá vyždímat vysoký výkon. Jasným důkazem je toho i posledně představený na dvakrát přeplňovaný diesel 2,0 určený pro model Bmw 1 o výkonu 205 koní s točivým momentem 400Nm! Něco podobného brzo představí i Alfa Romeo – 1,9 jtd se 190 koňmi a 400Nm. Mno, zdá se, že nafťáci za chvíli předběhnou benzínové motory nejen prodejnosti, ale i výkonem.
Pojďme se však podívat, co připravilo Bmw pro svou sportovně střiženou čtyřkolku X3. Základem se stala čtyřválcová přeplňovaná 2,0d, kterou lze najít v portfoliu motorů X3 nyní, technický upgrade však zvýšil výkon ze 150 koní na 130 kw / 177 koní a kroutící moment z 330Nm na 350Nm. Efektivní spalování spolu s nastavením vysokotlakého vstřikování paliva s tlakem až 1800 barů, však dokáže ušetřit vaši peněžence, průměrnou spotřebu se podařilo snížit na 6,5 l/100km (oproti 7,2). Emise CO2 poklesly ze 191g/km na 172g/km. Pro tento motor byla rovněž ušita na míru automatická převodovka s šesti stupni.
zdroj: Bmw
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.