Bmw pokračuje ve svém programu EfficientDynamics, který je symbolem moderní technologie ve vozech Bmw, dalším novinka se objeví pod kapotou jednoho z nejprodávanějších SAV – modelu X3.
Budoucnost pohonných jednotek mění nečekaně svůj směr, už žádné vysokoobjemové motory, ale naopak nízkoobjemové s přeplňováním, to je recept jak redukovat emise výfukových plynů a snížit tak znečištění životního prostředí. Pro některé skalní příznivce objemných a výkonných agregátu je to možná rána pod pás, ale věřte, že i z relativně malého objemu se dá vyždímat vysoký výkon. Jasným důkazem je toho i posledně představený na dvakrát přeplňovaný diesel 2,0 určený pro model Bmw 1 o výkonu 205 koní s točivým momentem 400Nm! Něco podobného brzo představí i Alfa Romeo – 1,9 jtd se 190 koňmi a 400Nm. Mno, zdá se, že nafťáci za chvíli předběhnou benzínové motory nejen prodejnosti, ale i výkonem.
Pojďme se však podívat, co připravilo Bmw pro svou sportovně střiženou čtyřkolku X3. Základem se stala čtyřválcová přeplňovaná 2,0d, kterou lze najít v portfoliu motorů X3 nyní, technický upgrade však zvýšil výkon ze 150 koní na 130 kw / 177 koní a kroutící moment z 330Nm na 350Nm. Efektivní spalování spolu s nastavením vysokotlakého vstřikování paliva s tlakem až 1800 barů, však dokáže ušetřit vaši peněžence, průměrnou spotřebu se podařilo snížit na 6,5 l/100km (oproti 7,2). Emise CO2 poklesly ze 191g/km na 172g/km. Pro tento motor byla rovněž ušita na míru automatická převodovka s šesti stupni.
zdroj: Bmw
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.