Bmw pokračuje ve svém programu EfficientDynamics, který je symbolem moderní technologie ve vozech Bmw, dalším novinka se objeví pod kapotou jednoho z nejprodávanějších SAV – modelu X3.
Budoucnost pohonných jednotek mění nečekaně svůj směr, už žádné vysokoobjemové motory, ale naopak nízkoobjemové s přeplňováním, to je recept jak redukovat emise výfukových plynů a snížit tak znečištění životního prostředí. Pro některé skalní příznivce objemných a výkonných agregátu je to možná rána pod pás, ale věřte, že i z relativně malého objemu se dá vyždímat vysoký výkon. Jasným důkazem je toho i posledně představený na dvakrát přeplňovaný diesel 2,0 určený pro model Bmw 1 o výkonu 205 koní s točivým momentem 400Nm! Něco podobného brzo představí i Alfa Romeo – 1,9 jtd se 190 koňmi a 400Nm. Mno, zdá se, že nafťáci za chvíli předběhnou benzínové motory nejen prodejnosti, ale i výkonem.
Pojďme se však podívat, co připravilo Bmw pro svou sportovně střiženou čtyřkolku X3. Základem se stala čtyřválcová přeplňovaná 2,0d, kterou lze najít v portfoliu motorů X3 nyní, technický upgrade však zvýšil výkon ze 150 koní na 130 kw / 177 koní a kroutící moment z 330Nm na 350Nm. Efektivní spalování spolu s nastavením vysokotlakého vstřikování paliva s tlakem až 1800 barů, však dokáže ušetřit vaši peněžence, průměrnou spotřebu se podařilo snížit na 6,5 l/100km (oproti 7,2). Emise CO2 poklesly ze 191g/km na 172g/km. Pro tento motor byla rovněž ušita na míru automatická převodovka s šesti stupni.
zdroj: Bmw
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?