Jeden z největších obhájců bodového systému končí na svém křesle. Co bude jeho nedobrovolný odchod znamenat pro policii a využití celého bodového systému v praxi?
Jednání o odchodu Zdeňka Bambase, dlouholetého ředitele dopravní policie, potvrdil portálu novinky.cz náměstek policejního prezidia. Dopravní policii vede od konce roku 1993 a u policie slouží šestnáctým rokem. Důvodem pro vypsání výběrového řízení na tento post má být to, že je třeba provést reformu policie a to s novými tvářemi.
Je však možné, že za tím stojí i velmi nepříznivý trend nehodovosti. Ačkoliv si od nového bodového systému policisté i zákonodárci slibovali mnoho, po několika měsících „pomalého šoku“ se zatím celý rok 2007 drží jako statistická výchylka vývoje minulých let a s klidem překonává ve většině srovnatelných měřeních, tedy počet mrtvých a lehce zraněných, rok loňský i předloňský. Pouze těžce zraněných je o něco méně. Počet nehod a hmotné škody podle ministerských statistik srovnávat nemůžeme, protože se velmi významně zvedla částka nutná k hlášení škody v případě nezranění účastníků nehody, z dvaceti na padesát tisíc korun. Podle statistik pojišťoven však ani tato bilance není zrovna příznivá.
Zatímco v předchozích letech statistiky úmrtnosti a zranění uspokojivě klesaly, letošní trend se obrátil. Bodový systém vnesl do řízení to nejnebezpečnější – nerovnost a neplynulost. Část řidičů začala jezdit pomaleji a část ne. Právě z toho, dle názoru některých odborníků i mne samého, vzniká nejvíce nebezpečných situací.
Co z toho tedy plyne a co bude největším úkolem nového ředitele dopravní policie? Bude muset především odstranit onu nebezpečnost rozdílných rychlostí. Řidiči se budou muset naučit respektovat rychlost toho druhého a policisté se budou muset naučit, respektive je to bude muset někdo naučit, posuzovat nebezpečnost jednotlivých přečinů. Stojím si za tím, že šedesátka na městské výpadovce v době minimálního provozu prostě není nebezpečný skutek. Zato předjíždění v nepřehledných místech, předjíždění zprava, závodění na silnicích, nedávání přednosti v jízdě a podobné, opravdu nebezpečné přečiny, které vídáme na silnicích běžně, zůstávají nepotrestány.
Tohle bude úkol nového prezidenta, úkol, se kterým si jeho předchůdce, Zdeněk Bambas, nedokázal za celých 13 let poradit. Jedině tak se možná podaří vymýtit ze silnic ty, kteří jsou nebezpeční, nikoliv ty, kteří zkrátka moc jezdí a tím pádem mají větší šanci na to, že je někdo chytne třeba za prošlé náplasti v lékárničce.
zdroj: novinky.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.