Jeden z největších obhájců bodového systému končí na svém křesle. Co bude jeho nedobrovolný odchod znamenat pro policii a využití celého bodového systému v praxi?
Jednání o odchodu Zdeňka Bambase, dlouholetého ředitele dopravní policie, potvrdil portálu novinky.cz náměstek policejního prezidia. Dopravní policii vede od konce roku 1993 a u policie slouží šestnáctým rokem. Důvodem pro vypsání výběrového řízení na tento post má být to, že je třeba provést reformu policie a to s novými tvářemi.
Je však možné, že za tím stojí i velmi nepříznivý trend nehodovosti. Ačkoliv si od nového bodového systému policisté i zákonodárci slibovali mnoho, po několika měsících „pomalého šoku“ se zatím celý rok 2007 drží jako statistická výchylka vývoje minulých let a s klidem překonává ve většině srovnatelných měřeních, tedy počet mrtvých a lehce zraněných, rok loňský i předloňský. Pouze těžce zraněných je o něco méně. Počet nehod a hmotné škody podle ministerských statistik srovnávat nemůžeme, protože se velmi významně zvedla částka nutná k hlášení škody v případě nezranění účastníků nehody, z dvaceti na padesát tisíc korun. Podle statistik pojišťoven však ani tato bilance není zrovna příznivá.
Zatímco v předchozích letech statistiky úmrtnosti a zranění uspokojivě klesaly, letošní trend se obrátil. Bodový systém vnesl do řízení to nejnebezpečnější – nerovnost a neplynulost. Část řidičů začala jezdit pomaleji a část ne. Právě z toho, dle názoru některých odborníků i mne samého, vzniká nejvíce nebezpečných situací.
Co z toho tedy plyne a co bude největším úkolem nového ředitele dopravní policie? Bude muset především odstranit onu nebezpečnost rozdílných rychlostí. Řidiči se budou muset naučit respektovat rychlost toho druhého a policisté se budou muset naučit, respektive je to bude muset někdo naučit, posuzovat nebezpečnost jednotlivých přečinů. Stojím si za tím, že šedesátka na městské výpadovce v době minimálního provozu prostě není nebezpečný skutek. Zato předjíždění v nepřehledných místech, předjíždění zprava, závodění na silnicích, nedávání přednosti v jízdě a podobné, opravdu nebezpečné přečiny, které vídáme na silnicích běžně, zůstávají nepotrestány.
Tohle bude úkol nového prezidenta, úkol, se kterým si jeho předchůdce, Zdeněk Bambas, nedokázal za celých 13 let poradit. Jedině tak se možná podaří vymýtit ze silnic ty, kteří jsou nebezpeční, nikoliv ty, kteří zkrátka moc jezdí a tím pádem mají větší šanci na to, že je někdo chytne třeba za prošlé náplasti v lékárničce.
zdroj: novinky.cz
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?