Jeden z největších obhájců bodového systému končí na svém křesle. Co bude jeho nedobrovolný odchod znamenat pro policii a využití celého bodového systému v praxi?
Jednání o odchodu Zdeňka Bambase, dlouholetého ředitele dopravní policie, potvrdil portálu novinky.cz náměstek policejního prezidia. Dopravní policii vede od konce roku 1993 a u policie slouží šestnáctým rokem. Důvodem pro vypsání výběrového řízení na tento post má být to, že je třeba provést reformu policie a to s novými tvářemi.
Je však možné, že za tím stojí i velmi nepříznivý trend nehodovosti. Ačkoliv si od nového bodového systému policisté i zákonodárci slibovali mnoho, po několika měsících „pomalého šoku“ se zatím celý rok 2007 drží jako statistická výchylka vývoje minulých let a s klidem překonává ve většině srovnatelných měřeních, tedy počet mrtvých a lehce zraněných, rok loňský i předloňský. Pouze těžce zraněných je o něco méně. Počet nehod a hmotné škody podle ministerských statistik srovnávat nemůžeme, protože se velmi významně zvedla částka nutná k hlášení škody v případě nezranění účastníků nehody, z dvaceti na padesát tisíc korun. Podle statistik pojišťoven však ani tato bilance není zrovna příznivá.
Zatímco v předchozích letech statistiky úmrtnosti a zranění uspokojivě klesaly, letošní trend se obrátil. Bodový systém vnesl do řízení to nejnebezpečnější – nerovnost a neplynulost. Část řidičů začala jezdit pomaleji a část ne. Právě z toho, dle názoru některých odborníků i mne samého, vzniká nejvíce nebezpečných situací.
Co z toho tedy plyne a co bude největším úkolem nového ředitele dopravní policie? Bude muset především odstranit onu nebezpečnost rozdílných rychlostí. Řidiči se budou muset naučit respektovat rychlost toho druhého a policisté se budou muset naučit, respektive je to bude muset někdo naučit, posuzovat nebezpečnost jednotlivých přečinů. Stojím si za tím, že šedesátka na městské výpadovce v době minimálního provozu prostě není nebezpečný skutek. Zato předjíždění v nepřehledných místech, předjíždění zprava, závodění na silnicích, nedávání přednosti v jízdě a podobné, opravdu nebezpečné přečiny, které vídáme na silnicích běžně, zůstávají nepotrestány.
Tohle bude úkol nového prezidenta, úkol, se kterým si jeho předchůdce, Zdeněk Bambas, nedokázal za celých 13 let poradit. Jedině tak se možná podaří vymýtit ze silnic ty, kteří jsou nebezpeční, nikoliv ty, kteří zkrátka moc jezdí a tím pádem mají větší šanci na to, že je někdo chytne třeba za prošlé náplasti v lékárničce.
zdroj: novinky.cz
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?