Toyota se rozhodla rozšířit základní výbavu svých vozů na šestici airbagů a to u všech modelových řad. Zatím bohužel jen v Japonsku. Distribuuje také Prius mezi mnohé fleetové zákazníky.
Toyota motor corporation oznámila, že všechny nové modely, které uvede na trh, budou obsahovat v základní výbavě alespoň 6 airbagů. Bude to dvojice předních a bočních pro pasažéry vepředu a dvojice záclonových, okenních, které se táhnou celým vozem. Podle studie provedené ve Spojených státech, kterou publikoval pojišťovací institut pro bezpečnost na silničních komunikacích v říjnu 2006, se boční a hlavové záclonové airbagy SRS podílely na snížení míry usmrcení při nárazu z boku o 37 %.
Toyota dodává boční airbagy do svých vozů od roku 1996, kdy je dostal model Celsior, a hlavové od roku 1998, kdy s nimi přišel Progrès.
Nutno říct, že snaha je to chválihodná a lze jen doufat, že se Toyota a ostatně i jiné automobilky podobně zachovají i na jiných trzích, například u nás, kde jsou u menších vozů stále standardem pouhé dva airbagy.
Prius se stává čím dál oblíbenějším fleetovým vozemToyota Prius je tak trochu jiným vozem. S sebou si totiž vozí ne jeden, ale hned dva motory. K čemu to? Jeden pojídá benzín... no a ten druhý elektřinu. Prius je hybridní. A jaké to s sebou nese výhody? Při ustálené jízdě docela nijaké, ale při rozjíždění a brzdění, tedy typickým městským provozu, to už je jiná káva. Právě rozjíždění je na spotřebu paliva nejhorší. Ne však u Priusu, protože ten při rozjezdu zapojí i onen druhý, elektrický motor. Energii do něj získal při brzdění a je ochoten ji opět vložit pro rozjezd. Díky tomu dramaticky klesá spotřeba a tím i emise CO2.
Právě příznivá spotřeba v městském provozu velmi pěkně zní v uších fleetových, tedy firemních zákazníků. Jedním z nich je například Ikea, nábytkářská společnost původem ze Švédska, která při obměně své vozové flotily zakupuje právě Priusy. Podobně se chová i autopůjčovna Hertz, největší půjčovna na světě, která do tuzemských poboček zakoupila zatím 5 Priusů do testovacího provozu. Pokud se osvědčí, budou následovat další.
zdroj: Toyota
PS. A když už jsme u těch Toyot. Zanedlouho se můžete těšit na test Toyoty Auris.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?