Toyota se rozhodla rozšířit základní výbavu svých vozů na šestici airbagů a to u všech modelových řad. Zatím bohužel jen v Japonsku. Distribuuje také Prius mezi mnohé fleetové zákazníky.
Toyota motor corporation oznámila, že všechny nové modely, které uvede na trh, budou obsahovat v základní výbavě alespoň 6 airbagů. Bude to dvojice předních a bočních pro pasažéry vepředu a dvojice záclonových, okenních, které se táhnou celým vozem. Podle studie provedené ve Spojených státech, kterou publikoval pojišťovací institut pro bezpečnost na silničních komunikacích v říjnu 2006, se boční a hlavové záclonové airbagy SRS podílely na snížení míry usmrcení při nárazu z boku o 37 %.
Toyota dodává boční airbagy do svých vozů od roku 1996, kdy je dostal model Celsior, a hlavové od roku 1998, kdy s nimi přišel Progrès.
Nutno říct, že snaha je to chválihodná a lze jen doufat, že se Toyota a ostatně i jiné automobilky podobně zachovají i na jiných trzích, například u nás, kde jsou u menších vozů stále standardem pouhé dva airbagy.
Prius se stává čím dál oblíbenějším fleetovým vozemToyota Prius je tak trochu jiným vozem. S sebou si totiž vozí ne jeden, ale hned dva motory. K čemu to? Jeden pojídá benzín... no a ten druhý elektřinu. Prius je hybridní. A jaké to s sebou nese výhody? Při ustálené jízdě docela nijaké, ale při rozjíždění a brzdění, tedy typickým městským provozu, to už je jiná káva. Právě rozjíždění je na spotřebu paliva nejhorší. Ne však u Priusu, protože ten při rozjezdu zapojí i onen druhý, elektrický motor. Energii do něj získal při brzdění a je ochoten ji opět vložit pro rozjezd. Díky tomu dramaticky klesá spotřeba a tím i emise CO2.
Právě příznivá spotřeba v městském provozu velmi pěkně zní v uších fleetových, tedy firemních zákazníků. Jedním z nich je například Ikea, nábytkářská společnost původem ze Švédska, která při obměně své vozové flotily zakupuje právě Priusy. Podobně se chová i autopůjčovna Hertz, největší půjčovna na světě, která do tuzemských poboček zakoupila zatím 5 Priusů do testovacího provozu. Pokud se osvědčí, budou následovat další.
zdroj: Toyota
PS. A když už jsme u těch Toyot. Zanedlouho se můžete těšit na test Toyoty Auris.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.