Nissan představuje první skicu konceptu malé dodávky budoucnosti, která má být velmi inovativní a která vznikla v evropském designovém centru Nissan Design Europe (NDE). Koncept nese jméno NV200 a svou světovou premiéru si má odbýt na autosalonu v Tokiu, který se koná v říjnu.
Koncept převrací naruby konvenční pojetí komerčního designu vozu. Jednou z nejvýznamnějších vlastností konceptu bude nákladová plošina, která se vysune z podlahy po zaparkování vozu. Po vysunutí plošiny s nákladem se tak uvolní nákladový prostor a tím z něj vznikne mobilní kancelář.
Na vývoji NV200 společně pracovala designová studia Nissan NDE jak v Japonsku, tak Londýně ve čtvrti Paddington. Díky absenci požadavků na konečný tvar vozu NV200 se podařilo oběma týmům společně vyvinout radikálně odlišnou dodávku ve futuristickém stylu, přesto však koncept zůstává zcela praktický a funkční.
Jak říká Shiro Nakamura, senior vice president a vedoucí designer společnosti Nissan Motor Co., Ltd.: "Vývoj lehkých komerčních vozů je pro návrháře specifický úkol, ale není zde žádný důvod, aby návrh těchto vozů byl jen ryze racionální a strohý. Na příkladu NV200 se snažíme ukázat, že i funčnost může být estetická. Náš koncept zůstává maximálně efektivním, ale současně z něj vyzařuje lidskost a elegance."
Předváděcí vůz je zařízen tak, aby maximálně vyhovoval potřebám velmi neobvyklé profese - podvodnímu fotografovi. Koncept NV200 splňuje veškeré specifické požadavky profesionálního podvodního fotografa, protože disponuje oddělenými prostorami pro uchování 'mokrých' i 'suchých' přístrojů a pomůcek jak pro potápění, tak pro vlastní fotografování. Přitom je však koncept přirozeně adaptabilní tak, aby splňoval nároky i zcela odlišných zákazníků jiných profesí.
Po rozjezdu vozu je plošina uzamčena uvnitř nákladového prostoru. Po zaparkování je však uvolněna a lze ji vysunout tak, aby byl usnadněn přístup k jednotlivým nákladovým sekcím. Když je plošina vysunuta, je volný prostor transformován na mobilní kancelář. Přední sedačky se totiž na kolejnicích otočí dozadu k počítačovému stolečku, který se vyklopí z boční stěny vozu.
Zdroj: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.