Nissan představuje první skicu konceptu malé dodávky budoucnosti, která má být velmi inovativní a která vznikla v evropském designovém centru Nissan Design Europe (NDE). Koncept nese jméno NV200 a svou světovou premiéru si má odbýt na autosalonu v Tokiu, který se koná v říjnu.
Koncept převrací naruby konvenční pojetí komerčního designu vozu. Jednou z nejvýznamnějších vlastností konceptu bude nákladová plošina, která se vysune z podlahy po zaparkování vozu. Po vysunutí plošiny s nákladem se tak uvolní nákladový prostor a tím z něj vznikne mobilní kancelář.
Na vývoji NV200 společně pracovala designová studia Nissan NDE jak v Japonsku, tak Londýně ve čtvrti Paddington. Díky absenci požadavků na konečný tvar vozu NV200 se podařilo oběma týmům společně vyvinout radikálně odlišnou dodávku ve futuristickém stylu, přesto však koncept zůstává zcela praktický a funkční.
Jak říká Shiro Nakamura, senior vice president a vedoucí designer společnosti Nissan Motor Co., Ltd.: "Vývoj lehkých komerčních vozů je pro návrháře specifický úkol, ale není zde žádný důvod, aby návrh těchto vozů byl jen ryze racionální a strohý. Na příkladu NV200 se snažíme ukázat, že i funčnost může být estetická. Náš koncept zůstává maximálně efektivním, ale současně z něj vyzařuje lidskost a elegance."
Předváděcí vůz je zařízen tak, aby maximálně vyhovoval potřebám velmi neobvyklé profese - podvodnímu fotografovi. Koncept NV200 splňuje veškeré specifické požadavky profesionálního podvodního fotografa, protože disponuje oddělenými prostorami pro uchování 'mokrých' i 'suchých' přístrojů a pomůcek jak pro potápění, tak pro vlastní fotografování. Přitom je však koncept přirozeně adaptabilní tak, aby splňoval nároky i zcela odlišných zákazníků jiných profesí.
Po rozjezdu vozu je plošina uzamčena uvnitř nákladového prostoru. Po zaparkování je však uvolněna a lze ji vysunout tak, aby byl usnadněn přístup k jednotlivým nákladovým sekcím. Když je plošina vysunuta, je volný prostor transformován na mobilní kancelář. Přední sedačky se totiž na kolejnicích otočí dozadu k počítačovému stolečku, který se vyklopí z boční stěny vozu.
Zdroj: Nissan
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?