Nissan představuje první skicu konceptu malé dodávky budoucnosti, která má být velmi inovativní a která vznikla v evropském designovém centru Nissan Design Europe (NDE). Koncept nese jméno NV200 a svou světovou premiéru si má odbýt na autosalonu v Tokiu, který se koná v říjnu.
Koncept převrací naruby konvenční pojetí komerčního designu vozu. Jednou z nejvýznamnějších vlastností konceptu bude nákladová plošina, která se vysune z podlahy po zaparkování vozu. Po vysunutí plošiny s nákladem se tak uvolní nákladový prostor a tím z něj vznikne mobilní kancelář.
Na vývoji NV200 společně pracovala designová studia Nissan NDE jak v Japonsku, tak Londýně ve čtvrti Paddington. Díky absenci požadavků na konečný tvar vozu NV200 se podařilo oběma týmům společně vyvinout radikálně odlišnou dodávku ve futuristickém stylu, přesto však koncept zůstává zcela praktický a funkční.
Jak říká Shiro Nakamura, senior vice president a vedoucí designer společnosti Nissan Motor Co., Ltd.: "Vývoj lehkých komerčních vozů je pro návrháře specifický úkol, ale není zde žádný důvod, aby návrh těchto vozů byl jen ryze racionální a strohý. Na příkladu NV200 se snažíme ukázat, že i funčnost může být estetická. Náš koncept zůstává maximálně efektivním, ale současně z něj vyzařuje lidskost a elegance."
Předváděcí vůz je zařízen tak, aby maximálně vyhovoval potřebám velmi neobvyklé profese - podvodnímu fotografovi. Koncept NV200 splňuje veškeré specifické požadavky profesionálního podvodního fotografa, protože disponuje oddělenými prostorami pro uchování 'mokrých' i 'suchých' přístrojů a pomůcek jak pro potápění, tak pro vlastní fotografování. Přitom je však koncept přirozeně adaptabilní tak, aby splňoval nároky i zcela odlišných zákazníků jiných profesí.
Po rozjezdu vozu je plošina uzamčena uvnitř nákladového prostoru. Po zaparkování je však uvolněna a lze ji vysunout tak, aby byl usnadněn přístup k jednotlivým nákladovým sekcím. Když je plošina vysunuta, je volný prostor transformován na mobilní kancelář. Přední sedačky se totiž na kolejnicích otočí dozadu k počítačovému stolečku, který se vyklopí z boční stěny vozu.
Zdroj: Nissan
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.