Volkswagen Phaeton sice nemůžeme nazvat úplným propadákem, ale úspěšný za svoji kariéru rozhodně nebyl. Volkswagen se pokusí podruhé a bude to na více frontách.
Poté, co internetem probleskly snímky muly Audi A8, která však měla jen dvoje dveře, začalo se uvažovat o tom, co to přesně bude. Hádanku nyní rozlouskl britský magazín Autocar. Podle jeho informací se opravdu bude jednat o nový Volkswagen Phaeton a to ve verzi kupé-kabriolet.
Onen prototyp vypadal jako normální Audi A8, která prošla přesně opačným procesem, než jakým limuzíny obvykle procházejí, prošel zkrácením. Získal tak přesně správné proporce pro kupé-kabriolet. Auto by mělo konkurovat Mercedesu Benz SL. Vzhledem k tomu, že budoucnost patří aluminiu, i Mercedes se údajně rozhodl, že příští generace velkého kabrioletu SL bude využívat hliníkové šasi.
Z tohoto důvodu a také proto, že mula se snaží tvářit jako Audi A8, Autocar spekuluje o tom, že příští generace Phaetonu bude také využívat prostorového rámu Audi. Ať tak či tak, máme se na co těšit, neboť informace pocházejí od Lotusu, ke kterému Wolfsburgští zavítali proto, aby se poradili s některými komponenty.
Navíc sbližování Volkswagenu a Lotusu má i trochu jiný podtext. Německý koncern velmi vážně zvažuje to, že zakoupí malajskou automobiklu Proton, která vlastní majoritní podíl v Lotusu, který by jim tak také připadl.
zdroj: Autocar
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.