Volkswagen Phaeton sice nemůžeme nazvat úplným propadákem, ale úspěšný za svoji kariéru rozhodně nebyl. Volkswagen se pokusí podruhé a bude to na více frontách.
Poté, co internetem probleskly snímky muly Audi A8, která však měla jen dvoje dveře, začalo se uvažovat o tom, co to přesně bude. Hádanku nyní rozlouskl britský magazín Autocar. Podle jeho informací se opravdu bude jednat o nový Volkswagen Phaeton a to ve verzi kupé-kabriolet.
Onen prototyp vypadal jako normální Audi A8, která prošla přesně opačným procesem, než jakým limuzíny obvykle procházejí, prošel zkrácením. Získal tak přesně správné proporce pro kupé-kabriolet. Auto by mělo konkurovat Mercedesu Benz SL. Vzhledem k tomu, že budoucnost patří aluminiu, i Mercedes se údajně rozhodl, že příští generace velkého kabrioletu SL bude využívat hliníkové šasi.
Z tohoto důvodu a také proto, že mula se snaží tvářit jako Audi A8, Autocar spekuluje o tom, že příští generace Phaetonu bude také využívat prostorového rámu Audi. Ať tak či tak, máme se na co těšit, neboť informace pocházejí od Lotusu, ke kterému Wolfsburgští zavítali proto, aby se poradili s některými komponenty.
Navíc sbližování Volkswagenu a Lotusu má i trochu jiný podtext. Německý koncern velmi vážně zvažuje to, že zakoupí malajskou automobiklu Proton, která vlastní majoritní podíl v Lotusu, který by jim tak také připadl.
zdroj: Autocar
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.