Downsizing pokračuje, 1.4 TFSI v Audi A3

Marek Litzman, 23. července 2007, 10:15 Google+

Nové normy nutí výrobce čím dál víc myslet na to, kolik jejich produkty spotřebují benzínu či nafty a úměrně tomu i kolik vypustí emisí. Volkswagen se do toho pouští ve velkém.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A3

A3 | foto: Audi

Sdílejte článek

V koncernu Volkswagen už nějakou dobu probíhá velká obměna motorů. Dvoulitry zmizely a místo nich přišel 1,8, ovšem s turbem a mírně vyšším výkonem. Je vidět, že totéž začíná postihovat i další objemové kategorie. Teď jsou na řadě „jednašestky“. Jejich vymírání má na svědomí nový živočišný druh – 1,4 TFSI a TSI.

1,4 TSI a TFSI, to je motor, který bychom si určitě měli pamatovat. V mnoha různých výkonových verzích a variacích bude montován do většiny vozů koncernu Volkswagen podobně, jako konstrukčně letitý 1,9 TDI. Podle označení je však půjde jen těžko rozlišit, červená písmenka v názvu už asi neletí.

1,4, tentokráte tedy TFSI, se usídlila i pod kapotou Audi A3. Má za úkol vytlačit z nabídky základní 1,6 75 kW (102 koní) a řekl bych, že dlouho se neohřeje ani 1,6 FSI s výkonem 85 kW (115 koní). Proč? 1,4 TFSI je zkrátka lepší. Alespoň v měřitelných parametrech.

Zatímco přeplňovaná 1,4 dosahuje výkonu 92 kW (125 koní), čímž předčí oba objemově větší konkurenty z vlastní stáje, má točivý moment 200 Nm (148; 155 Nm u 1,6 a 1,6 FSI) a na stovku zrychlí z klidu už za 9,6 sekundy (11,9 s; 10,9 s), spotřebu má o kapku nižší. Přesněji je to 6,5 litru na sto ujetých kilometrů, čímž opět poráží 1,6 s 7,1 litru i 1,6 FSI s 6,6 litru.

Zkrátka turba a fenomén jménem downsizing vládnou dnešnímu trhu a nabízet malé a nepřeplňované agregáty, to přestává být v módě. Jsem zvědav kdy se u nás objeví 1,0 TFSI, který se již delší dobu úspěšně prodává v Jižní Americe. Pro zajímavost, jedná se o malý, přeplňovaný čtyřválec s výkonem 50-112 koní, který se montuje do Volkswagenu Gol (ne, není to překlep).

Vytisknout

Diskuze: Downsizing pokračuje, 1.4 TFSI v Audi A3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Golf RaVe 270

Hamann BMW 3 cabrio – decentní výkon

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud