Nové normy nutí výrobce čím dál víc myslet na to, kolik jejich produkty spotřebují benzínu či nafty a úměrně tomu i kolik vypustí emisí. Volkswagen se do toho pouští ve velkém.
V koncernu Volkswagen už nějakou dobu probíhá velká obměna motorů. Dvoulitry zmizely a místo nich přišel 1,8, ovšem s turbem a mírně vyšším výkonem. Je vidět, že totéž začíná postihovat i další objemové kategorie. Teď jsou na řadě „jednašestky“. Jejich vymírání má na svědomí nový živočišný druh – 1,4 TFSI a TSI.
1,4 TSI a TFSI, to je motor, který bychom si určitě měli pamatovat. V mnoha různých výkonových verzích a variacích bude montován do většiny vozů koncernu Volkswagen podobně, jako konstrukčně letitý 1,9 TDI. Podle označení je však půjde jen těžko rozlišit, červená písmenka v názvu už asi neletí.
1,4, tentokráte tedy TFSI, se usídlila i pod kapotou Audi A3. Má za úkol vytlačit z nabídky základní 1,6 75 kW (102 koní) a řekl bych, že dlouho se neohřeje ani 1,6 FSI s výkonem 85 kW (115 koní). Proč? 1,4 TFSI je zkrátka lepší. Alespoň v měřitelných parametrech.
Zatímco přeplňovaná 1,4 dosahuje výkonu 92 kW (125 koní), čímž předčí oba objemově větší konkurenty z vlastní stáje, má točivý moment 200 Nm (148; 155 Nm u 1,6 a 1,6 FSI) a na stovku zrychlí z klidu už za 9,6 sekundy (11,9 s; 10,9 s), spotřebu má o kapku nižší. Přesněji je to 6,5 litru na sto ujetých kilometrů, čímž opět poráží 1,6 s 7,1 litru i 1,6 FSI s 6,6 litru.
Zkrátka turba a fenomén jménem downsizing vládnou dnešnímu trhu a nabízet malé a nepřeplňované agregáty, to přestává být v módě. Jsem zvědav kdy se u nás objeví 1,0 TFSI, který se již delší dobu úspěšně prodává v Jižní Americe. Pro zajímavost, jedná se o malý, přeplňovaný čtyřválec s výkonem 50-112 koní, který se montuje do Volkswagenu Gol (ne, není to překlep).
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?