Tuning se dá dělat dobře i špatně. Nepříliš nápadně i velmi nápadně. Se vší účelností i naprosto bezúčelně. Hamman se řadí k těm prvním skupinám. Minimálně v tomto díle.
Možná bychom opravdu měli pečlivěji rozlišovat tunery a stylery. Zatímco styleři se snaží veškerou pozornost věnovat vzhledu svých produktů, ve výsledku často dosti odpudivému, opravdoví tuneři jsou hlavně do technických a občas i náročných úprav. Hamann se hrdě hlásí k druhému proudu. Jeho úpravy nemusí být ani ten vidět, jako spíše cítit ve volantu, v pedále, sedačkách... a u slabších povah možná i v žaludku.
A jaký tuning nám to Hamann přichystal? Už základní 320i se dočkalo dalších deseti koníků(7kW), což mu pomohlo navýšit maximálku na 233 km/h. 325i a 330i dostaly 13 a 17 koníků (10, 12 kW). 335i, v současné době vrchol modelové řady, dostal naservírováno 37 koní (27 kW), což ho rozpálí až na hranici 280 km/h. Ještě více si můžete vlastnosti motoru zlepšit sportovním filtrem.
Trhačem asfaltu se stane 330d, když mu do vínku dají enormní točivý moment 600 Nm a výkon 272 koní (200 kW).
Většina úprav je provedena decentně a aerodynamicky. Pozor si však majitel bude muset dávat při parkování, protože přijít o nová, karbono-kevlarová zrcátka, to nebude nejlevnější záležitost.
Podvozek byl snížen o 35 milimetrů vepředu a 20 vzadu, což není nejlepším lékem na naše silnice. Samozřejmostí je i posílený brzdový systém. A co se kol týče, na výběr bude hned ze tří rozměrových variant, od 18 až po 20 palců.
zdroj: Hamann
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.