Tuning se dá dělat dobře i špatně. Nepříliš nápadně i velmi nápadně. Se vší účelností i naprosto bezúčelně. Hamman se řadí k těm prvním skupinám. Minimálně v tomto díle.
Možná bychom opravdu měli pečlivěji rozlišovat tunery a stylery. Zatímco styleři se snaží veškerou pozornost věnovat vzhledu svých produktů, ve výsledku často dosti odpudivému, opravdoví tuneři jsou hlavně do technických a občas i náročných úprav. Hamann se hrdě hlásí k druhému proudu. Jeho úpravy nemusí být ani ten vidět, jako spíše cítit ve volantu, v pedále, sedačkách... a u slabších povah možná i v žaludku.
A jaký tuning nám to Hamann přichystal? Už základní 320i se dočkalo dalších deseti koníků(7kW), což mu pomohlo navýšit maximálku na 233 km/h. 325i a 330i dostaly 13 a 17 koníků (10, 12 kW). 335i, v současné době vrchol modelové řady, dostal naservírováno 37 koní (27 kW), což ho rozpálí až na hranici 280 km/h. Ještě více si můžete vlastnosti motoru zlepšit sportovním filtrem.
Trhačem asfaltu se stane 330d, když mu do vínku dají enormní točivý moment 600 Nm a výkon 272 koní (200 kW).
Většina úprav je provedena decentně a aerodynamicky. Pozor si však majitel bude muset dávat při parkování, protože přijít o nová, karbono-kevlarová zrcátka, to nebude nejlevnější záležitost.
Podvozek byl snížen o 35 milimetrů vepředu a 20 vzadu, což není nejlepším lékem na naše silnice. Samozřejmostí je i posílený brzdový systém. A co se kol týče, na výběr bude hned ze tří rozměrových variant, od 18 až po 20 palců.
zdroj: Hamann
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?