Tuning se dá dělat dobře i špatně. Nepříliš nápadně i velmi nápadně. Se vší účelností i naprosto bezúčelně. Hamman se řadí k těm prvním skupinám. Minimálně v tomto díle.
Možná bychom opravdu měli pečlivěji rozlišovat tunery a stylery. Zatímco styleři se snaží veškerou pozornost věnovat vzhledu svých produktů, ve výsledku často dosti odpudivému, opravdoví tuneři jsou hlavně do technických a občas i náročných úprav. Hamann se hrdě hlásí k druhému proudu. Jeho úpravy nemusí být ani ten vidět, jako spíše cítit ve volantu, v pedále, sedačkách... a u slabších povah možná i v žaludku.
A jaký tuning nám to Hamann přichystal? Už základní 320i se dočkalo dalších deseti koníků(7kW), což mu pomohlo navýšit maximálku na 233 km/h. 325i a 330i dostaly 13 a 17 koníků (10, 12 kW). 335i, v současné době vrchol modelové řady, dostal naservírováno 37 koní (27 kW), což ho rozpálí až na hranici 280 km/h. Ještě více si můžete vlastnosti motoru zlepšit sportovním filtrem.
Trhačem asfaltu se stane 330d, když mu do vínku dají enormní točivý moment 600 Nm a výkon 272 koní (200 kW).
Většina úprav je provedena decentně a aerodynamicky. Pozor si však majitel bude muset dávat při parkování, protože přijít o nová, karbono-kevlarová zrcátka, to nebude nejlevnější záležitost.
Podvozek byl snížen o 35 milimetrů vepředu a 20 vzadu, což není nejlepším lékem na naše silnice. Samozřejmostí je i posílený brzdový systém. A co se kol týče, na výběr bude hned ze tří rozměrových variant, od 18 až po 20 palců.
zdroj: Hamann
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.