Hansen GT-R

Jan Fiala, 20. července 2007, 12:15 Google+

Automobilový designer Kenneth Hansen přichází s konceptem dalšího supersportovního vozu, určeného pro závodní okruhy, modelu Hansen GT-R.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GTR

GTR | foto: Hansen

Sdílejte článek

Tento automobil s uprostřed umístěným motorem využívá částečného monokoku s integrovanou bezpečnostní klecí pro posádku. Pro výrobu vozu jsou navrženy špičkové materiály - hliník, vysokopevnostní ocel i voštinové a kompozitní materiály - vše je kombinováno tak, aby výsledkem byla minimální hmotnost, maximální torzní tuhost a nejvyšší bezpečnost. Přední a zadní část vozu je tvořena konstrukcemi na pomocných rámech, což umožňuje snadný přístup k pohonnému ústrojí i podvozkovým dílům.

Technická data:

Karoserie
Díly karoserie jsou vyrobeny z epoxidu, vyztuženého uhlíkovými a skleněnými vlákny. Laminovaná a bodově uchycená kapota. Excelentní přístup k dílům podvozku vepředu i vzadu. Plochá podlaha vozu, zadní difuzér a přední spiler, intergrovaný s nárazníkem.

Rozměry a hmotnosti:
Rozvor 2700 mm
Délka 4240 mm
Šířka 1980 mm
Výška 1171 mm
Suchá hmotnost 1100 kg
Objem palivové nádrže 100 litrů

Podvozek
Nezávislé přední i zadní zavěšení, stabilizátory, závodní pružiny a tlumiče

Brzdový systém
Brzdiče z hliníkové slitiny, vepředu šestipístkové, vzadu čtyřpístkové
Brzdové kotouče větrané, přední o rozměru 380 x 34 mm, zadní 355 x 32 mm
Brzdný systém bez jakýchkoliv elektrinockých pomocníků jako ABS či ESP

Řízení
Posilovač řízení se strmým převodem

Pneu a kola
Přední o rozměru 265/45 18", vzadu 305/30 18"

Motor
Typ V10
Zdvihový objem 5000 cm3
Maximální výkon 500+ koní
Maximální točivý moment 500+ Nm

Chlazení
Vodní chladič ve přední části vozu, chladiče mazacího oleje motoru a převodovky v motorovém prostoru vozu.

Převodovka
Šestistupňový manuál + zpětný chod

Zdroj: Hansen

Vytisknout

Diskuze: Hansen GT-R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW

Nové BMW 7 - vrchol bavorského luxusu (spy)

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud