Automobilový designer Kenneth Hansen přichází s konceptem dalšího supersportovního vozu, určeného pro závodní okruhy, modelu Hansen GT-R.
Tento automobil s uprostřed umístěným motorem využívá částečného monokoku s integrovanou bezpečnostní klecí pro posádku. Pro výrobu vozu jsou navrženy špičkové materiály - hliník, vysokopevnostní ocel i voštinové a kompozitní materiály - vše je kombinováno tak, aby výsledkem byla minimální hmotnost, maximální torzní tuhost a nejvyšší bezpečnost. Přední a zadní část vozu je tvořena konstrukcemi na pomocných rámech, což umožňuje snadný přístup k pohonnému ústrojí i podvozkovým dílům.
Technická data:
Karoserie Díly karoserie jsou vyrobeny z epoxidu, vyztuženého uhlíkovými a skleněnými vlákny. Laminovaná a bodově uchycená kapota. Excelentní přístup k dílům podvozku vepředu i vzadu. Plochá podlaha vozu, zadní difuzér a přední spiler, intergrovaný s nárazníkem.
Rozměry a hmotnosti: Rozvor 2700 mm Délka 4240 mm Šířka 1980 mm Výška 1171 mm Suchá hmotnost 1100 kg Objem palivové nádrže 100 litrů
Podvozek Nezávislé přední i zadní zavěšení, stabilizátory, závodní pružiny a tlumiče
Brzdový systém Brzdiče z hliníkové slitiny, vepředu šestipístkové, vzadu čtyřpístkové Brzdové kotouče větrané, přední o rozměru 380 x 34 mm, zadní 355 x 32 mm Brzdný systém bez jakýchkoliv elektrinockých pomocníků jako ABS či ESP
Řízení Posilovač řízení se strmým převodem
Pneu a kola Přední o rozměru 265/45 18", vzadu 305/30 18"
Motor Typ V10 Zdvihový objem 5000 cm3 Maximální výkon 500+ koní Maximální točivý moment 500+ Nm
Chlazení Vodní chladič ve přední části vozu, chladiče mazacího oleje motoru a převodovky v motorovém prostoru vozu.
Převodovka Šestistupňový manuál + zpětný chod
Zdroj: Hansen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.