Automobilový designer Kenneth Hansen přichází s konceptem dalšího supersportovního vozu, určeného pro závodní okruhy, modelu Hansen GT-R.
Tento automobil s uprostřed umístěným motorem využívá částečného monokoku s integrovanou bezpečnostní klecí pro posádku. Pro výrobu vozu jsou navrženy špičkové materiály - hliník, vysokopevnostní ocel i voštinové a kompozitní materiály - vše je kombinováno tak, aby výsledkem byla minimální hmotnost, maximální torzní tuhost a nejvyšší bezpečnost. Přední a zadní část vozu je tvořena konstrukcemi na pomocných rámech, což umožňuje snadný přístup k pohonnému ústrojí i podvozkovým dílům.
Technická data:
Karoserie Díly karoserie jsou vyrobeny z epoxidu, vyztuženého uhlíkovými a skleněnými vlákny. Laminovaná a bodově uchycená kapota. Excelentní přístup k dílům podvozku vepředu i vzadu. Plochá podlaha vozu, zadní difuzér a přední spiler, intergrovaný s nárazníkem.
Rozměry a hmotnosti: Rozvor 2700 mm Délka 4240 mm Šířka 1980 mm Výška 1171 mm Suchá hmotnost 1100 kg Objem palivové nádrže 100 litrů
Podvozek Nezávislé přední i zadní zavěšení, stabilizátory, závodní pružiny a tlumiče
Brzdový systém Brzdiče z hliníkové slitiny, vepředu šestipístkové, vzadu čtyřpístkové Brzdové kotouče větrané, přední o rozměru 380 x 34 mm, zadní 355 x 32 mm Brzdný systém bez jakýchkoliv elektrinockých pomocníků jako ABS či ESP
Řízení Posilovač řízení se strmým převodem
Pneu a kola Přední o rozměru 265/45 18", vzadu 305/30 18"
Motor Typ V10 Zdvihový objem 5000 cm3 Maximální výkon 500+ koní Maximální točivý moment 500+ Nm
Chlazení Vodní chladič ve přední části vozu, chladiče mazacího oleje motoru a převodovky v motorovém prostoru vozu.
Převodovka Šestistupňový manuál + zpětný chod
Zdroj: Hansen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.