Na tiskové konferenci, konané dnes v srbském parlamentu, představitelé tamní vlády a generální ředitel automobilky Grupa Zastava Vozila se zástupcem GM oznámili, uzavření smlouvy o montáži automobilů Opel Astra Classic v Srbsku.
Podle této smlouvy se budou modely Astra Classic montovat pro srbský trh v závodě Zastava v Kragujevaci z montážních souprav dodávaných společností Opel. Výrobní kapacita se bude postupně zvyšovat až na 10 000 vozidel v roce 2012.
„Tato smlouva pomůže ještě rychleji rozběhnout aktivity značky Opel v Srbsku,“ říká Chris J. Lacey, výkonný ředitel General Motors Central and Eastern Europe. „Opel má v Srbsku vynikající renomé a získá tak možnost nabízet zákazníkům atraktivní a spolehlivý rodinný automobil z domácí produkce za velmi konkurenceschopnou cenu. Astra Classic se bude v Srbsku prodávat spolu s kompletní nabídkou modelů Opel prostřednictvím sále se rozrůstající sítě prodejců Opel.“
Tento krok významně přispěje k uspokojení nároků sílícího srbského trhu. Srbsko má osm milionů obyvatel a modely Opel tam prodává 11 dealerů. Koncern General Motors, zastřešující v Srbsku značky Opel a Chevrolet, zvýšil na tamním trhu své prodeje během prvních šest měsíců roku 2007 o 93 procent v porovnaní se stejným obdobím roku 2006! Tržní podíl GM tak vzrostl ze 6,4 % (za celý rok 2006) na 10,6 % (první pololetí roku 2007).
„Rozhodnutí General Motors o montáži modelů Astra Classic v Kragujevaci je pozitivním signálem jak pro naše hospodářství, tak i pro další zahraniční investory,“ říká Zoran Radojevic, výkonný ředitel firmy Grupa Zastava Vozila.
Tým produkčních specialistů General Motors už začal v Zastavě pracovat se svými partnery. Společně připravují potřebný transfer technologií a definují úpravy, které je nutné realizovat na speciálních strojích a výrobních zařízeních, tak, aby Astra Classic plnila mimořádně přísné standardy GM týkající se kvality a spolehlivosti. Než se koncem roku 2008 montáž rozběhne, bude Zastava dovážet kompletní modely Astra Classic a působit jako jejich distributor spolupracující se stávající sítí prodejců Opel v Srbsku. Opel
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.