Na tiskové konferenci, konané dnes v srbském parlamentu, představitelé tamní vlády a generální ředitel automobilky Grupa Zastava Vozila se zástupcem GM oznámili, uzavření smlouvy o montáži automobilů Opel Astra Classic v Srbsku.
Podle této smlouvy se budou modely Astra Classic montovat pro srbský trh v závodě Zastava v Kragujevaci z montážních souprav dodávaných společností Opel. Výrobní kapacita se bude postupně zvyšovat až na 10 000 vozidel v roce 2012.
„Tato smlouva pomůže ještě rychleji rozběhnout aktivity značky Opel v Srbsku,“ říká Chris J. Lacey, výkonný ředitel General Motors Central and Eastern Europe. „Opel má v Srbsku vynikající renomé a získá tak možnost nabízet zákazníkům atraktivní a spolehlivý rodinný automobil z domácí produkce za velmi konkurenceschopnou cenu. Astra Classic se bude v Srbsku prodávat spolu s kompletní nabídkou modelů Opel prostřednictvím sále se rozrůstající sítě prodejců Opel.“
Tento krok významně přispěje k uspokojení nároků sílícího srbského trhu. Srbsko má osm milionů obyvatel a modely Opel tam prodává 11 dealerů. Koncern General Motors, zastřešující v Srbsku značky Opel a Chevrolet, zvýšil na tamním trhu své prodeje během prvních šest měsíců roku 2007 o 93 procent v porovnaní se stejným obdobím roku 2006! Tržní podíl GM tak vzrostl ze 6,4 % (za celý rok 2006) na 10,6 % (první pololetí roku 2007).
„Rozhodnutí General Motors o montáži modelů Astra Classic v Kragujevaci je pozitivním signálem jak pro naše hospodářství, tak i pro další zahraniční investory,“ říká Zoran Radojevic, výkonný ředitel firmy Grupa Zastava Vozila.
Tým produkčních specialistů General Motors už začal v Zastavě pracovat se svými partnery. Společně připravují potřebný transfer technologií a definují úpravy, které je nutné realizovat na speciálních strojích a výrobních zařízeních, tak, aby Astra Classic plnila mimořádně přísné standardy GM týkající se kvality a spolehlivosti. Než se koncem roku 2008 montáž rozběhne, bude Zastava dovážet kompletní modely Astra Classic a působit jako jejich distributor spolupracující se stávající sítí prodejců Opel v Srbsku. Opel
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.